The Acolyte: Propast galaktičkih razmera

The Acolyte
Disney + / LucasFilms / 2024
Hanelle M. Culpepper, Alex Garcia Lopez, Leslye Headland, Kogonada
Leslye Headland, Jasmyne Flournoy

Kod ovakvih ostvarenja često sam u neodumici. Da li je bolje potpuno ih ignorisati, jer čak je i loša kritika dobar publicitet, ili pak, kako je neko vreme utrošeno za gledanje nekog ostvaenja, u ovom slučaju slobodno se može reći uzaludno bačeno, ipak napisati, koliko je to moguće objektivno mišljenje.

Kako sam popriličan fan Star Wars univerzuma, i da napomenem, sasvim normalan fan, ništa od onih fanatičnih gluposti o slepom pridržavanju kanona, i tretiranju istih poput religije, ponekad je teško biti objektivan. Ujedno, moj prag za toleranciju loših stvari i gluposti u ovom univerzumu ipak je mnogo veći negoli kod nekih drugih stvari i franžiza, često sam govorio da ako je nešto Star Wars jaću ga sigurno gledati, ali izgleda da granica ipak postoji i upravo je "The Acolyte" debelo prešla tu granicu.

Ako se "The Acolyte" može smatrati bilo čim, onda je to potpuni fijasko. Ova serija, zamišljena i najavljivana kao ambiciozni dodatak  "Star Wars" univerzumu, završila je kao prava galaktička katastrofa, čije je gledanje bilo bolno i razočaravajuće iskustvo.

Prvo što se primeti jeste scenaristička nesposobnost da ispriča koherentnu priču. Radnja je toliko razbacana i nepovezana da se gledaoci osećaju kao da su bačeni u hiperprostor bez astronavigacije. Serija pokušava da balansira između političkih intriga, mračnih sila i karakternih drama, ali na kraju ne uspeva u nijednom od tih aspekata. Dijalozi su plitki, predvidivi i često besmisleni, ostavljajući gledaoca sa osećajem da su scenaristi više bili fokusirani na vizuelne efekte, koji ruku na srce, iako su sasvim pristojni, ne ostavljaju bez daha, nego na samu priču.

Glavni krivci za ovu narativnu pometnju su pre sveg showrunner Leslye Headland i naravno Kathleen Kennedy, kao glavni producent i ujedeno osoba koja, iz nekog razloga strašno mrzi Star Wars, kako univerzum tako i fanove, jer od samog početka pokušava da ga uništi a fanove što više otuđi, jer ako nije tako, drugo objašnjenje bi bilo da je ona strašno nesposobna osoba, što opet deluje malo vervoatno jer je tako dugo u Holivudu. Njihova nesposobnost da stvore smislen i uzbudljiv zaplet ostavlja utisak kao da su sami sebe izgubili u beskonačnim galaktičkim prostranstvima.

Glumačka postava, koja je na papiru delovala obećavajuće, takođe je razočarala. Amanda Stenberg, kao glavna protagonistkinja, deluje kao prazna ljuska bez ikakve dublje motivacije ili emocije. Njeno glumačko izvođenje je toliko drveno da se pitam da li je uopšte shvatila ulogu koju igra. Lee Jung-jae, poznat po svojoj briljantnosti u "Squid Game", ovde je potpuno promašen, zarobljen u liku koji ne ide nigde i ne čini ništa značajno. Carrie-Ann Moss koja je pompezno najavljivana kao veliki glmački dodatak Star Wars univerzumu ima jedva marginalnu ulogu i potpuno minorno vreme na ekranu, dok je Manny  Jacinto od trenutka kada skine masku potpuno neubedljiv kao glavni negativac.

Vizuelni aspekti serije, iako na prvi pogled impresivni, brzo gube svoj sjaj. Specijalni efekti su očigledno skupi, ali nedostaje im suštinska dubina i kreativnost. Scene borbi, koje bi trebale biti adrenalinske i uzbudljive, su sterilne i bezdušne, kao da su kreirane na proizvodnoj traci bez ikakve strasti ili inovacije. Osećaj je kao da gledate hologram bez prave supstance, svetlucavo, ali prazno.