Zeppotron, Channel 4, Netflix
Charlie Brooker
UK
engleski
9.0
9
U poslednjih par decenija, tehnologija je transformisala gotovo svaki aspekt naših života pre nego što smo imali vremena da stanemo i procesiramo tako rapidan progres. U svakom domu, svakoj kancelariji, na svačijem dlanu - plazma ekran, monitor, smartfon - pravo "crno ogledalo" naše egzistencije u XXI veku. Gubimo dodir sa stvarnošću. Klanjamo se i prinosimo žrtve na oltarima Google & Apple. Facebook algoritmi nas poznaju bolje od naših roditelja i bližnjih. Imamo pristup svim informacijama širom planete a naš mozak ima prostora da apsorbuje samo tweet kod dužine 140 karaktera...
Upravo na ovim osnovama je kreirana serija Black Mirror koja predstavlja satiričnu, mračnu fikciju bliske nam budućnosti novog, vrlog, modernog društva i nepredviđene konsekvence razvoja novih tehnologija. Ovaj serijal je krenuo sa prikazivanjem još 2011. godine a u trenutku dok pišem ovaj tekst, kompletirana je i treća sezona i krenula sa prikazivanjem na Netflix kanalu. Svaka epizoda serijala Black Mirror (a ima ih 6 u svakon sezoni) ima drugačiji casting, drugačiju postavku i, naravno, drugačiju formu realnosti, drugim rečima, tema je vodilja, svaka epizoda je tzv. "standalone" jedinica.
Moram naglasiti da je neraskidivi deo, kada se priča o Black Mirror, um koji stoji iza kreacije čitavog serijala a radi se o engleskom satiričaru Čarltonu "Čarli" Brukeru (Charlton "Charlie" Brooker). To je pokretačka snaga i suštinska esencija popularnosti koju je dobila ova serija - izvanredno smišljen, futuristički scenario. Kao što se i moglo očekivati od pisaca i scenarista koji dolaze sa Ostrva, Brukerov stil pisanja je protkan oporim humorom i čestom kontroverzom vezanom za nadrealne elemente svojih karaktera kao i stalno prisutan satirički pesimizam. Napomenuo bih i da je Bruker "odgovoran" za kratku TV seriju pod nazivom "Dead Set", zombi horor satiričnu dramu koja je smeštena u reality show "Big Brother" i koju vam toplo preporučujem.
Ako bi smo pričali o sličnostima, moglo bi se napomenuti da serijal donekle liči na klasik tipa "Zona Sumraka" ali je Black Mirror dostojan naslednik sa najvećim pohvalama koji ide korak dalje. Glavna misija ovog sjajnog dela je da smo svi povezani u jednu neraskidivu mrežu, danas, uz pomoć modernih tehnologija više nego ikad i da to ne smemo i ne možemo zaboraviti jer nam upravo ta tehnologija olakšava kontakt... ili ga čini komplikovanijim ? Odgovore nađite sami gledajući, za sada, ove tri sezone ove serije.