Oriol Paulo
Oriol Paulo, Lara Sendim
Spain
Španski
8.0
8

Telo žene je nestalo iz mrtvačnice. Inspektor po imenu Jaime, koji je imao porodičnu tragediju, mora da istraži kako je telo moglo da nestane iz mrtvačnice i šta se dogodilo? Jedini svedok je noćni čuvar mrtvačnice koji leži u komi: on je u gluvo doba noći bio privučen nekim zvukovima, a zatim se, videvši nešto očigledno mnogo strašno, preplašio, pretrčao obližnju šumu i izleteo na put, gde ga je udario automobil, te je sada u teškom stanju i ne može da ispriča šta je video. Šta je to bilo toliko strašno da je čovek morao da pobegne sa svog radnog mesta i trči kroz šumu koliko ga noge nose?

Ono što je takođe čudno je da su sve sigurnosne kamere u jednom trenutku prestale raditi, osim jedne. Jaime kaže: "Onaj ko je ovo uradio, ili je vrlo nespretan ili se želi igrati s nama". Kome je potreban leš žene i zašto? Jedini osumnjičeni je udovac Álex, čija je supruga preminula prethodnog dana, a njen leš neobjašnjivo nestao. Međutim, Álex, kojeg vidimo u društvu svoje mlade ljubavnice Carle, tvrdi da je nevin i da nema ništa s tim.

Tenzija će stalno biti prilično visoka, zahvaljujući klaustrofobiji centralnog okruženja (mrtvačnica) i sukobu između Álexa i Jaimea. Upravo ovaj sukob između dva muškarca je velika snaga filma. Mladić ne izgleda slomljenog srca i gotovo odmah okreće inspektora protiv sebe: Jaime je uveren da je Álex odgovoran za smrt i nestanak. Gledalac će teško moći da stane na stranu Álexa, jer već na samom početku saznajemo da je on umešan u smrt svoje supruge, i to nam apsolutno neće pokvariti film, jer pitanje sa početka i dalje stoji: gde je telo, i ko je osim čuvara bio u mrtvačnici u gluvo doba noći? Álex je vidno uplašen, siguran je da njegova žena nije živa, on ju je ubio, ali je potpuno šokiran kada sazna da je njeno telo nestalo. Ako on nema veze sa nestankom tela, ko onda stoji iza svega? Do kraja nas čekaju mnoga iznenađenja i šokovi.

Inspektora posebno nervira jedna stvar: ne sviđa mu se što je Álex suviše lako prihvatio smrt svoje supruge. Jaime je takođe izgubio ženu, koja je poginula u saobraćajnoj nesreći pre 10 godina i još uvek se nije pomirio sa njenom smrću. Najviše ga tišti pomisao da je vozač napustio lice mesta. Da je ostao ili jednostavno pozvao pomoć, Ruth bi možda bila spasena. S druge strane, Álex nije bio srećan sa svojom ženom. Njegova žena je bila, blago rečeno, kompleksna osoba. Snažna, inteligentna, nezavisna, u braku sa mladim i zgodnim, ali manje uspešnim čovekom. On je finansijski zavisio od nje, ali ga je stalno ponižavanje, pa i psihičko zlostavljanje, često navodilo na razmišljanje o ubistvu svoje žene, a dodatni motiv je svakako i nasledstvo. Kada se Carla pojavi u njegovom životu, on je definitivno odlučio da svoju ženu liši života. Álex u jednoj stvari vidi savršeno rešenje: nekoliko kapi iz bočice sa oznakom „TH-16“ (koje će da stavi u njenu čašu vina) izaziva srčani udar nakon osam sati i ne ostavlja trag u krvi. No, nakon što telo nestane iz mrtvačnice, njegov život će se pretvoriti u pravi pakao.

Španski reditelj i scenarista Oriol Paulo, rođen u Barseloni, napravio je napet i nepredvidiv film, koji nije samo dobro napisan i snimljen, nego i odglumljen od strane vrlo iskusnih glumaca. Međutim, na jednu stvar treba paziti: španski naziv filma je "El cuerpo", i jedino to vredi, sve ostalo je promašaj i gubljenje vremena. Ovo pričam iz razloga jer postoje dva rimejka, jedan iz Indije, a drugi iz Južne Koreje, i oba nisu ni blizu ovog filma.