The Bobby Tenderloin Universe
The Bobby Tenderloin Universe
Keeping On Records / 2019
8.8
9

Jedno je sigurno, Univerzum Bobbyja Tenderloina je mesto na kojem nesreće postaju čuda, a snovi stvarnost.

Legenda o Bobbyju Tenderloinu počinje jednog kobnog dana u martu, ne baš tako davno, sa rađanjem novog svemira, koji je bio svedok rođenja Bobbyja Tenderloina i smrti propovednika, inače supruga ragtime pijanistkinje, i dede već pomenutog Bobbyja Tenderloina.

Legenda kaže da je tog dana duh propovednika ušao u Bobbyja Tenderloina, obzirom da je njegova posvećenost duhovnom uzdizanju ljudi i izražavanju reči bezuslovne ljubavi kroz muziku, primećena od najranije dobi. To je bio temelj duboke veze koja je nastala izmedu Bobbyja Tenderloina i njegove bake, jer su sate, dane i na kraju godine provodili jedno pored drugog, ispred klavirskih dirki. Drevni zanat umetnosti i muzike prenet je na Bobbyja Tenderloina.

Pravi uvod u Univerzum predstavlja “Sandpaper One Side, Rubber on the Other”, pesma koja se vrti oko usporene, psihodelične gitare i sporog ali gromkog bubnja, dok se glas u maniru Lee Hazlewooda nenametljivo nalazi u prvom planu. ”Dogada se preporod, ponovno budenje, koje ce videti kako se stare strukture i paradigme ruše“, objašnjava Tenderloin, „Ova pesma je moj doprinos, ili oda, potpunoj transformaciji onoga što znaci biti muškarac. Ona unosi novi život u sve prisutniju ekspresiju moderne muževnosti." "Cow Eyes" bi mogla da bude Bobbyjeva verzija The Velvet Underground klasika "Pale Blue Eyes", u koji je ubrizgana doza ruralne svežine. Seoski ambijent dominira i na pesmama "In the Mud" i "In the Combines", nalivenim benzinom, žestinom i zaraznim country melodijama, destilovanim po recepturama starih majstora Willija Nelsona Merla Haggarda.  “I don’t wanna be the lover / Of a woman on the cover of a magazine,” poručuje naš tragični junak na “That’s All I’m Sayin”, srceparajućoj baladi o onaniji. Bizarni humor je sastavni deo šarma celog LPja i dostiže svoj vrhunac na kratkoj, blago neprijatnoj, "I Need a Lickin". Duh legendarnog Johnny Casha lebdi nad "Why Don't You Write a Love Song About Me?", kojom mladi Tenderloin još jednom demonstrira svoju sposobnost transformacije, odnosno prizivanja duhova na nebulama BT Univerzuma.

Iako dugačak samo 26 minuta The Bobby Tenderloin Universe je album impresivne sadržine, na kome se ovaj mladi autor prošetao kroz dekade američke muzike, pridodajući ovako bogatom nasleđu svoj autentični pečat. Kao što je sam to lepo objasnio, ovo je priča o legendama, mističnoj smrti, svetom prenosu, kosmičkom kontinuumu. Ona je zapisana u zvezdama i srcima svih bića, onima koja su postojala, postoje ili će tek postojati.