Radar Men From The Moon - The Bestial Light [2020]

Radar Men From The Moon
The Bestial Light
Fuzz Club Records / 2020
8.2
8

Holandski eksperimentalni kolektiv RMFTM (aka Radar Men From The Moon) obeležio je desetogodišnjicu svoga postojanja još jednom evolucijom u zvuku i postavi. Kroz opsežni back-katalog i brojne saradnje (Gnod, The Cosmic Dead i 10.000 Russos), ovaj bend iz Eindhovena je istraživao teritorije dinamičnog svemirskog rocka, avangardnog drona i industrial techna. Sada je, međutim, došlo vreme za nešto drugačije.

Svojim šestim LP izdanjem The Bestial Light RMFTM se udaljavaju od eksperimentalne elektronike, koja je obeležila njihovu Subversive trilogiju, kao i prošlogodišnji Bliss EP, i upadaju na teritoriju industrijal punka. Dodavanjem pevača i još jednog bubnjara, bend dobija agresivni post-punk  vocal i mašinsku ritam sekciju, koja u kombinaciji sa psych metaliziranom gitarom melje bubne opne. Prva pesma, “Breeding” kreće lagano, disonantnom gitarom i perkusijama, da bi polako gradila momentum, pumpana plemenskim ritmom, sve do survavanja u neurotičnu eksploziju, zli krešendo koji poput čekića udara u glavu uz neljudske urlike. Nakon ovog čeonog sudara, bogohulna “Piss Christ” zloslutno nastavlja da sabija tenziju, tvrdim pogonskim tempom. Kratak predah dolazi sa distopijsko-eteričnim instrumentalom “Sacred Cunt Of The Universe“, da bi “Eden In Reverse” vratila  frustraciju, “Humanity unleashed, were all afraid of our shadows…” je signal  za frenetični  finiš u stilu ranog Rage Against The Machinea. Naslovna “The Bestial Light” najduža je na albumu i započinje polako sa pozadinskom bukom i izgovorenim tekstom, postepeno se uzdižući u maniru Swansovih novijih post-rock izdanja, do polovine pesme, kada RMFTM kreće svom silinom da izručuje plotune industrijskog haosa. “Self” je iščašena post-punk repeticija, inspirisana idejama psihoanalitičara Carla Junga i okultnog umjetnika Austina Osmana Sparea. “Pleasure” je kratka vožnja sa zlokobnom bas linijom.  Na kraju “Levelling Dust” dovodi system na nulu, svodi ga na prah, egzistencijalistički ekvilibrijum, terajući ga da pulsira u ništavnosti primitivnim mašinskim udarima.

RMFTM je The Bestial Light snimio sa svojim dugogodišnjim producentom Bob de Witom (Gnod, A Place to Bury Strangers, Mudhoney) za dvanaest dana, u četrnaestočasovnim sesijama. Ovaj anahroni pristup, oslonjen na instinkt,  rezultovao je sirovim intenzitetom, koji je prisutan kako u zvuku tako i u tekstovima. Zbog ovoga album konstantno balansira u graničnim sferama ljudskosti, slobodne volje i zdravog razuma, dozvoljavajući „bljeske“ sa druge strane. Preporuka za sve kojima se dopadaju bendovi kao što su: Einstürzende Neubauten, Gnod, Swans, 10.000 Russos, Neurosis, Sonic Jesus, Godflesh, ali i za sve one koji se ne libe da budu izmešteni iz zone komfora.