Pearl Jam - Gigaton [2020]

Pearl Jam
Gigaton
Monkeywrench / Republic / 2020
8.4
8

Pearl Jam su bez mnogo sumnje jedan od najvećih rock bendova u istoriji popularne muziku, i svakako, možda i najveći rock bend u ovom trenutku. I to ne samo zbog legendarnih albuma iz 90ih, a zatim i sasvim pristojnih albuma u poslednje dve decenije, već zbog snažnog iskazivanja stava o raznim političkim i socijalnim pitanjima koji more moderno društvo.

Pearl Jam su prikupili milione dolara u korist problema beskućnika, gitarista Mike McCreedy je sarađivao sa organizacijom koja se bori protiv kronove bolesti i još mnogo toga. I pored statusa svetskih muzičkih zvezda njihova borba je ponekad delovala kao sukob Davida i Golijata, jer čak i rock giganti kakvi su Pearl Jam deluju nemoćno protiv jedne brutalne mega korporacije kakav je Ticketmster.

Pa opet to ih ni malo nije pokolebalo da se uhvate u klinč sa njima, ili pak da prekinu sa snimanjem video spotova u trenutku kada su bili na vrhuncu slave, u doba kada su video spotovi bili veoma bitan put ka popularnosti bendova ili muzičara. Sve su ovo veoma hrabri potezi benda koji su mnogi, od samog početka, opisivali kao brutalne karijeriste, koji bi prodali svoju dušu za mejnstrim uspeh.

su ostvarili neverovatan uspeh i ono što im niko ne može osporiti je da su to uradili na potpuno svoj način bez prodavanje duše i izdaje svojim principa. U godini kada obeležavaju tačno tri decenije svog postojanja Pearl Jam su objavili “Gigaton”, svoj jedanaesti album u karijeri, i povrh svega ceo album postavili na internet, tako da svako može besplatno da ga sluša.

Mnogi će zlurado primetiti da su njihovi albumi u poslednjih dvadeset godina daleko od njihovog prvenca “Ten” ili drugog albuma “Vs”. “Ten” nije samo album, koji oni najbolji muzičari snimaju jednom u karijeri. “Ten” je rangu onih albuma za koji, mi, ljubitelji muzike možemo samo da se nadamo da ćemo imati sreće da se sretnemo jednom u toku života. Ono što Pearl Jam čini velikim je da nakon tog albuma, ili pak nakon 90ih i zlatnog doba alternativne rock muzike, poput mnogih njihovih kolega koji su još u poslu, nisu posrnuli i ostali su iskreni u svemu što rade.