The Third Mind
The Third Mind
Yep Roc Records / 2020
8.5
8

"I had a crazy idea and was looking for musicians who perhaps didn’t think it was so insane." - Dave Alvin

The Third Mind je u početku bio projekat Davea Alvina (The Blasters), koji je bio inspirisan, nakon čitanja biografije Milesa Davisa, načinom na koji je trubač snimio neke od svojih fusion albuma 70ih (Bitches Brew, Jack Johnson itd...). Naime, Miles bi izabrao tonalitet, postavio tempo i onda poceo da improvizuje sa bendom, bez prethodnih proba. Kasnije bi sa producentom Teom Macerom samo doterao improvizacije, i to bi bilo to.

Za sličnu avanturu, Dave je okupio Davida Immerglücka (Counting Crows, John Hiatt) na gitari i klavijaturama, Victora Krummenachera (Camper Van Beethoven) na basu, Michaela Jeromea (Richard Thompson, Better Than Ezra) na bubnjevima, i kao specijalnog gosta na gitari i vokalima Jesseja Sykesa (Jesse Sykes & The Sweet Hereafter), nesvesno formirajuci svojevrsnu supergrupu. Za razliku od Davisa, Alvin svoju "fuziju"gradi na underground psihodeličnom zvuku poznih 60ih i ranih 70ih godina prošlog veka.

The Third Mind se sastoji od pet obrada i jedne autorske pesme. Na ovaj način bend se uvek kreće u poznatim okvirima, odnosno zna početnu i krajnju tačku, a ostatak "putovanja" zavisi od njih samih. LP otvara obrada Alice Coltraine, sa DJ Bonebrakeom na mestu čembala, koji sa ostatkom benda uspeva da ovo transcedentalno putovanje, “Journey in Satchidananda” lansira u jam rok univerzum.

Sledeća “The Dolphins” je jednostavnija, bliža originalu, sa tim da vokalna harmonija Alena i Sykesa obogaćuje divnim, eteričnim vajbom, ovu prelepu folk kompoziciju Freda Neila. Treća pesma je jedina originalna kompozicija na LPju, svojevrsni Spaghetti Western intermezzo, čije ime "Claudia Cardinale" dodaje zavodljive vizuelne asocijacije iz filmova Sergio Leonea. Nakon kraćeg predaha sledi više nego impresivna interpretacija psihodelicnog dragulja “Morning Dew”, pesme koja se najčešce vezuje za veliki Grateful Dead. Način na koji The Third Mind interpretira ovu kompoziciju je sličan Deadovom, sa razlikom što se ovde tenzija polako podiže, do eksplozije, predstavljene gitarskim krešendom, kome je podloga Jeromeov furiozni ritam. "East/West" zauzima centralno mesto na albumu, i sa svojom dužinom od šesnaest i po minuta je svakako bila najzahtevnija za snimanje. Alvin i Immerglück daju svoj maksimum, razmenjujući gitarske solo deonice poput udaraca, odajući poštu Mike Bloomfieldu, dok Jack Rudy pokušava da bude na tragu Butterfielda. Poslednja stvar "Reverberation", je obrada 13th Floor Elevatorsa, s tim što joj nedostaje zlehudi prizvuk koji je ekipa Rocky Erickssona utisla originalu, nego nosi sirovu hard blues energiju.

Već neko vreme se u muzičkim krugovima nagoveštava kako je vreme da se pojavi nova jam rock senzacija, koja će moći da prizove duhove Grateful Deada i The Allman Brothers Banda. The Third Mind nije novi bend, ali je definitivno na tragu ove priče. Svako slušanje je gotovo duhovno iskustvo i donosi vam nešto novo.  Iako je trenutno nezahvalno pričati o budućim koncertima, ovo je super grupa koja bi sigurno mogla da vam odgovori na pitanje - Are You Experienced?