Cegvera - The Sixth Glare [2020]

Cegvera
The Sixth Glare
Stolen Body Records / 2020
8.2
8

Post doom/sludge metal band Cegvera nastao je kada se Gerardo Arias, bubnjar benda Vinnum Sabbathi, iz Mexico Cityja preselio u Bristol, kako bi radio na svojoj doktorskoj disertaciji. Promena sredine mu je teško pala, sve dok nije na univerzitetu upoznao Aaronoa Scruppsa i Matta Neicha, sa kojima je nakon par proba oformio bend. Ubrzo je Cegvera postala jedan od omiljenih bendova na bristolske metal publike.

Krajem 2016. godine izdaju album Fractals, nakon koga je usledio Creations EP 2017. godine. Sredinom 2018. godine, bend odlazi u Mexico, na zajednicku turneju sa Vinnum Sabbathi, na kojoj u Testa studiju snimaju i EP The good Earth is Dying Split (with Vinnum Sabbathi). Takode, sa turneje izdaju i bootleg Live at Palíndromo (LSDR - MMXVIII). Ovo su ujedno i poslednji snimci sa Aaronom, pošto Cegvera nastavlja kao duo. U leto 2019. godine, Gerardo i Matt ulaze u No Studio u Manchesteru, sa idejom da na svom četvrtom albumu predstave holocensko tj. šesto masovno izumirnje životinjskih vrsta.

Photo by Julián Hernández

U trenutku kada pandemija korona virusa COVID-19 osvaja svet, naslovi pesama koje cine LP The Sixth Glare dobijaju mračni, zloslutni prizvuk. "Infection" pocinje laganim gitarskim uvodom, da bi na polovini tvrdi, distorzirani rifovi najavili predstojeci kataklizmicni razvoj dogadaja. Turobnim bas bubnjem, ona se preliva u "Incubation", da bi ubrzo došlo do erupcije žestokih doom gitara, koje slušaoca zakucavaju u mračne, bezizlazne ponore korporativne mehanicke stvarnosti.

Cegvera nam dozvoljava da prodišemo samo na trenutak, da bi najavila "Prodromal", inace razdoblje koje prethodi stvarnom izbijanju bolesti, bez postavljanja dijagnoze. Onda kreću neumoljivo da melju, nalik industrijskoj presi za sabijanje otpada. "Convalescence" je takode medicinski pojam koji opisuje postepeni oporavak, ali dok je pacijent i dalje izvor infekcije za druge, zato se ova pesma okreće kao zlokobni vrtlog, dobijajući na snazi dok ne implodira u "The Great Blackout".

Disonantni sonični predeli nastavljaju da se nižu... "After the Thaw" uspeva da zavara kratkim ambijentalnim predahom, da bi naredne dve stvari, "The Sixth Glare" i "Red Swarm Beyond", razornim sludge rafalima razbio i svaki preostali tračak nade i dovršio posao "masovnog izumiranja". Ali kako se na poslednjoj pesmi "Vermivora bachmanii" čuje, i sa omota benda nazire, priroda ipak odbija da se preda i preokreće situaciju u svoju korist.

Cegvera je u svojoj kontemplaciji o antropogenom uticaju nesvesno predvidela dolazak pandemije, i stvorila sablasnu muzičku podlogu, koja sada odjekuje praznim urbanim pejzažima. Ovo je svojevrsni apokaliptični manifest, a prema navodima benda, predstavlja prethodnika LPja "Of Dimensions and Theories" benda Vinnum Sabbathi, na kome će Gerardo svirati bubnjeve. Kao prvi deo ali i kao posebna celina, The Sixth Glare je skoro pa savršena heavy psych simfonija civilizacijske propasti.