Thomas von Steinaecker
Thomas von Steinaecker
Germany / UK
Nemački, engleski
8.0
8

Legendarni njemački vizionar Werner Herzog prilično je nezahvalan lik za snimanje biografskog dokumentarca. Ne zato što njegov život ili razmišljanja nisu zanimljivi, već iz razloga što je ovaj Nijemac i u svojim dokumentarcima otkrio mnogo o sebi, a već i ranije su se snimali dokumentarci o nastanku njegovih filmova. Pa iako je više, manje sve ono što vidimo u filmu "Werner Herzog: Radical Dreamer" njegovog sunarodnaka Thomasa von Steinaeckera poznato štovateljima i poznavateljima lika i djela slavnog Nijemca, ponovno je to impresivan film koji nudi nevjerojatan uvid u njegov život, stvaralaštvo i razmišljanje.

Autor je on i pustolov koji je prošao cijeli svijet snimajući svoje filmove, od morskih dubina pa do najviših vrhova svijeta preko najhladnijih do najtoplijih predjela. Mitska je on figura koja svijet gleda posve drukčijim očima, a već sama njegova pojava i glas kojeg u naraciji čujemo u svakom njegovom dokumentarcu, djeluje nekako umirujuće.

Donosi nam ovaj dokumentarac priču o čovjeku koji je od filmskog buntovnika u mladosti i predvodnika njemačkog novog vala postao gotovo pa pop-kulturna ikona u Americi danas. Sam Herzog vodi nas ovdje kroz svoju životnu priču, od djetinjstva u poslijeratnoj Njemačkoj u kojoj su doslovno gladovali pa do početaka na filmu, vizionarskih ideja i načina na koje je snimio svoje najpoznatije filmove kao što su "Aguirre" i "Fitzcarraldo" preko vremena kada u njegovoj Njemačkoj više nikome nije bio zanimljiv pa do selidbe u Ameriku gdje je vrlo brzo postao omiljeni Nijemac.

Uspio je Von Steinaecker okupiti ovdje sjajnu ekipu sugovornika. Od Herzogove braće i ostalih još uvijek živih suradnika na filmovima pa do filmaša kao što su Joshua Oppenheimer, Wim Wenders, Volker Schlöndorff i Chloe Zhao te glumaca poput Nicole Kidman, Christiana Balea i Roberta Pattinsona koji su nastupali u njegovim filmovima. Naravno da su u središtu pažnje priče oko snimanja dva najpoznatija filma, nevjerojatnih ideja koje je uspio sprovesti u djelo, ali i teškoća s kojima se susretao tada pokušavajući izvesti nešto što nije nitko prije njega. Dakako da se prati tu i odnos Herzoga i njegovog "omiljenog neprijatelja" Klausa Kinskom o kojem je i sam snimio senzacionalan dokumentarac. Saznajemo ovdje i poneke detalje o Herzogu koje nismo znali, a nudi ovaj dokumentarac sjajnu priliku za upoznavanje s jednim od najzanimljivijih filmaša u posljednjih pola stoljeća i više.