Sugar [2024]

Sugar
Apple TV + / 2024
Fernando Meirelles, Adam Arkin
8.0
8

Jedno od najvećih iznenađenja viđenih na televiziji u zadnje vrijeme donosi nam serija u kojoj je Colin Farrell u iznimnoj formi kao privatni detektiv John Sugar. Kreće "Sugar" kao iznimno estetizirani i stilizirani neo-noir kojem je vizualni štih udario poznati brazilski filmaš Fernando Meirelles (dovoljno je reći Božji grad) režiravši pet od ukupno osam epizoda. I prije tog potpuno suludog, apsolutno neočekivanog twista koji slijedi negdje pred sam kraj, detektiv Sugar djeluje kao nekonvencionalni čudak, a nakon tog otkrivenja sve će nam biti itekako jasnije i mnogo toga što je prethodno djelovalo tako bizarno sjest će na svoje mjesto.

Praktički u prvoj sceni dok je na zadatku u Japanu, Sugar otkriva da ne voli ozlijeđivati druge ljude. No, posao mu je takav da obično baš i nema izbora, a specijalizirao se on za slučajeve otmica i nestanka ljudi. Ujedno je on i narator cijele serije i gotovo konstantno u offu slušamo njegove misli, a shvaćamo da je Sugar veliki obožavatelj starih filmova, ponajviše film-noira na koji se ova serija tako sjajno poziva. Ne samo da na modernistički i vizualno impresivan način stilski "Sugar" prati taj legendarni hollywoodski žanr, već je i sam Sugar pravi filmofil, a konstantno su tu namontirani kratki isječci iz nekih kultnih filmova iz pedesetih i šezdesetih.

Iako se radnja serije odvija u sadašnjosti, postignut je tu gotovo pa ugođaj "Kineske četvrti", a Sugar je pravi mistery man. Čini se da on ima i neke zdravstvene probleme jer povremeno doživljava nekakve tremore, a nakon nekog vremena saznajemo da je iznimno otporan na alkohol i da ima organizam koji pune brže apsorbira taj čarobni napitak te se ne može napiti ni da hoće (kakav luzer!!!). Po povratku sa zadatka u Japanu odmah će ga angažirati holivudski mogul, podjednako misteriozni ostarjeli producent Jonathan Siegel (James Cromwell) čija je unuka nestala. I kako će se Sugar baciti u istragu misterioznog nestanka djevojke koja je ranije imala problema s drogama, počet će otkrivati i neke mračne tajne obitelji Siegel koje baš i nisu trebale biti otkrivene.

Dakako da i sam Sugar ima neke tajne, a lik tog neobičnog detektiva je fascinantan i vjerojatno najjači adut ove serije. Jer trudi se on biti dobar i brižan prema ljudima i čini se da mu je zaista stalo ne samo do klijenata, već i svih koje će putem susresti. Čak se čini da on previše miješa privatni život i posao i previše se veže s ljudima kojima želi pomoći i zaštititi ih zbog čega i riskira svoj život. Jak adut je i prigušeni humor kojim obiluje ova serija, a iako je twist koji sam već naveo potpuni šok i zapravo mijenja cijeli tijek ove priče, zapravo dodaje "Sugaru" određenu dozu originalnosti pa i kvalitete te uopće ne narušava dojam.

Recenzija filma preuzeta sa GamBeeFilmTvKnjiževnost.