The Last of Us [2022]

The Last of Us
HBO / 2022
Craig Mazin, Neil Druckmann
9.0
9

Pošto i nisam neki igrač kompjutorskih igrica i jedina igra s kojom sam se susreo zadnjih četvrt stoljeća je Football Manager pa i nisam znao što očekivati od serije "The Last of Us". Pretpostavljao sam da će biti to još jedna u nizu serija na tragu "The Walking Dead" od koje sam još nekoć davno odustao nakon prve sezone jer mi je sve to postalo naporno i repetitivno. Ljudi negdje idu, stalno od nekuda izviru zombiji koji ih napadaju, djelovao mi je taj koncept prilično potrošen i rijetko kada se dogodi da se u taj podžanr unese nešto novo. Kako nikada prije ne samo da nisam ni igrao igricu "The Last of Us", nego za nešto takvo nisam ni čuo pa ćete stoga biti pošteđeni usporedbi serije i igre, no ono što smo vidjeli u prvoj sezoni i ovih devet epizoda je nešto daleko iznad očekivanja.

Kao prvo "The Last of Us" u svojoj srži i nije serija o zombijima. To je sjajno promišljena i pametna egzistencijalistička drama u kojoj tih zombolikih stvorova ima tek toliko da ne zaboravimo o čemu se tu radi. I nisu to klasični zombiji, već u uvodnoj epizodi zapravo shvaćamo što se to dogodilo početkom 21. stoljeća i kako je gljivična infekcija mozga zapravo dovela do potpunog sloma civilizacije i pretvaranja većine ljudske populacije u čudovišta. Globalno zatopljenje i povišenje temperature Zemlje dovelo je do toga da se nekakve parazitske gljivice sada mogu nastaniti i u čovjeku, a u samo nekoliko mjeseci, svijet kakvog poznajemo je nestao.

Dvadesetak godina nakon izbijanja epidemije na koju su vlasti odgovorili masovnim destrukcijama i uništenjem, ostala su tek određena naselja u kojima vlada diktatura i ljudi žive u getima kao u nacizmu. Postoji pokret otpora protiv te Savezne agencije za odgovor na katastrofe (FEDRA) koja zapravo vlada preostalim dijelovima Amerike, a krijumčar Joel (Pedro Pascal) koji je još prije dvadesetak godina ostao bez kćeri, dobit će zadatak tinejdžericu Ellie (Bella Ramsey) odvesti s jednog kraja Amerike na drugi. Iz Bostona na istoku SAD-a zaputit će se oni prema zapadu, a usput će Joel pokušati putem pronaći mlađeg brata Tommya. Ta djevojčica koju Joel mora paziti posebna je jer je ona očito imuna na tu zarazu i u njenom organizmu mogao bi se nalaziti lijek za spas civilizacije, a njihovo putovanje prema zapadu bit će, očekivano, prepuno izazova i opasnosti.

"The Last of Us" je vrhunski osmišljena serija jer s vremenom dobivamo tu polagani uvid u ono što se dogodilo dvadesetak godina ranije i kako funkcionira taj svijet u kojem su zombiji tek jedna od opasnosti. Produkcijski je to izvedeno savršeno i zastrašujuć je prikaz tih napuštenih i devastiranih gradova u kojima naizgled nitko više ne živi, no obično se zna dogoditi da u podzemlju ima još preživjelih. I shvatit ćemo da ta zombolika bića zapravo i nisu najveća opasnost jer jednom kada se civilizacija urušila, ljudi su se gotovo vratili na plemenske običaje i za Joela i Ellie oni su nerijetko veća opasnost od čudovišta. Ljudi se stoga tu ponašaju kao na divljem zapadu i nema tu milosti odnosno ubij ili budi ubijen, prvo pucaj, a onda postavljaj pitanja.