50 Foot Wave - Black Pearl [2022]

50 Foot Wave
Black Pearl
Fire Records / 2022
7.9
7

Ne bi ni malo pogrešili kada bi Kristin Hersh nazvali ikonom alternativne muzike. Od  1981. godine kada su ona i Tanya Donnelly, njena najbolja drugarica, pa i sestra (njihovi roditelji su se venčali u trenutku kada su njih dve već bile nerazdvojne prijateljice) oformile kultni alternativni rock bend Throwing Muses, sa kojima je snimila 10 albuma, zatim 11 solo albuma, prošle godine objavila je drugi album sa svojim gitarskim triom 50 Foot Wave.

50 Foot Wave, Hersh je oformila  još 2003. godine sa Bernardom Georgesom (bas) i Rob Ahersom (bubanj). Herst, svira gitaru, peva i autor je stihova, dok je muzika delo njihovog zajedničkog rada. Debi album „Golden Ocean“ objavili su još 2005. godine. Njemu je prethodio jedan EP, a usledilo je još nekoliko, tokom sledećih desetak godina. Prošle godine, nakon sedamnaest godina, bend je objavio drugi LP „Black Pearl“.

Muzika koju stvara Kirstin Hersh uvek se može okarakterisati kao gitarska muzika, i svakako postoje sličnosti između njenog rada na solo albumima i na albumima sa svoja dva benda, 50 Foot Waves su nekako bend sa kojim Hersh radi ono što generalno, zbog svoje osobenosti ne bi prošlo sa Throwing Muses.

Prethodni album Throwing MusesSun Racket“ iz 2020.godine, je oslikan mid tempo sirovim gitarskim zvukom, album „Black Pearl“ sa bendom 50 Foot Wave, je iskorak ka intenzivnijoj, napetijoj, bučnijoj i na kraju mračnijoj atmosferi negoli na albumima Throwing Muses.

Album otvara „Staring Into the Sun“ i postavlja dominatni ton albuma, žestoki rifovi, moćan vokal, te gromka ritam sekcija tutnje i melju sve pred sobom, stvarajući napetu, mračnu atmosferu.  „Fly Down South“ za nijansu dinamičnija, oštrim režećim gitarama stvara guste, lepljive muzičke teksture koje savršeno odgovaraju stihovima protkanim nijansama tuge, žaljenja i kasno stečene mudrosti.

„Hog Child“ spora, teška, sa dominatnim gitarskim slojevima gotovo hipnotiše svojom prigušenom intenzivnošću.

„Broken Sugar“  svojom strukturom blago se približava zvuku Throwing Muses, odlične teksture distrozije, posebno na solo deonicama na „Blush“ samo obogaćiju zvučnu paletu albuma. Instrumental „Black Pearl“ i „Double Barrel“ donose malo svetlije gitarske melodije, te Hersh vokalnim harmonijama na „Double Barrel“  lagano osunčava dominantan mračan tona albuma.

Black Pearl“ je snažan, sirov gitarski album, koji savršeno odgovara reputaciji Kirstin Hersh kao ikone alternativnog roka.