Throwing Muses - Sun Racket [2020]

Throwing Muses
Sun Racket
Fire Records / 2020
8.3
8

Throwing Muses, kao i Kristin Hersh ikone su alternativne rock scene. Kristin Hersh je bend osnovala 1983. godine zajedno sa od svojom najboljom prijateljicom od osme godine, a zatim i sestrom od 11. godine Tanyom Donelly. Naime kada je Kristen imala jedanest godina njena majka se udala sa oca njene najbolje prijatelice Tanye Donelly. Njih dve su vršnjakinje, i Tanya Donelly se kao i Hirshova može smatrati jednom od ikona alternative rock scene, jer je tokom karijere bila član nekih od najbitinijih benova ovog muzikog žanra poput The Breeders, Belly, zatim objavila je pet solo albuma, mnogo saradnje sa razim muzičarima. 2018.godine, dve godine nakon ponovnog formiranja Belly su objavili sasvim pristojan album Dove,  dok je Donelly ove godine objavila folk album sa bendom The Parkinsons Sisters.

Hirsh i Donelly su do 1991.godine bile dva glavna vokala i zajendo su bili autori pesama benda.  Najveći uspeh benda dolazi sa albumom “The Real Ramona” 1991.godine, nakon čega Donelly odlazi iz benda da bi oformila Belly, dok Hirsh ostaje kao glavna kreativna snaga benda. Donelly je bendu pop melodije koje su dominirale na pomenutom albumu, i nakon njenog odlaska taj pop senzibiltet izostaje, ili bar bio mnogo manje prisutan na albumima.

1997.godine nakon albuma Limbo, Hersh raspusta bend i nastavlja sa solo karijerom.  Hirsh ponovo okuplja Throwing Muses  2003.godine sa dugogišnjim članovima Bernard Georgesom na bas gitari i Davidom Narcizom an bubnjevima. Tanya Donelly bila je gost na nekoliko pesama na povratničkom albumu “Throwing Muses” objavljenom 2003.godine. Od tada su Throwing Muses objavili još album Purgatory/Paradise (2013) i ovogodišnji Sun Racket.

Prethodni album Purgatory/Paradise, usledio je nakon desetogodišnje pauze u zajedničkom izdavanju muzike, pa se možda ta dugogodišja pauza projektovala na dužinu albuma, od preko 60 minuta, što je ujedno i najduži album u karijeri za Throwing Muses. Sa druge strane, iako dolazi nakon sedmogodišnje pauze, Sun Racket sa 35 minuta, je najkraći album benda, što ni malo nije uticalo na kvalitet albuma koji malo ne zaostaje za najboljim ostvarenjima ovog benda.