Olivier Assayas
Olivier Assayas
France / USA
Francuski, Engleski
8.0
8

Remake filma o snimanju remakea serijala starog više od stotinu godina na prvu možda može zvučati kao nešto potpuno komplicirano, možda i besmisleno, no ugledni francuski filmaš Olivier Assayas napravio je mini-seriju koja se pokazala kao pravo osvježenje. Istoimeni film iz 1996. godine koji je ujedno bio i satira o tadašnjem stanju francuske filmske industrije, i danas je jedan od Assayasovih najvećih uspjeha, a ulogu Irme Vep koju je tada utjelovila hongkonška glumica i njegova kasnija supruga Maggie Chung, pripala je sada švedskoj glumici Aliciji Vikander, koja je ujedno i koproducent serije.

Vikander je Mira Harberg, slavna holivudska glumica koja je upravo završila sa snimanjem megauspješnog blockbustera, a ponudu za nastup u artističkoj francuskoj seriji koja je ujedno i remake serijala "Les Vampires" Louisa Feulliadea iz 1916. godine, vidi i kao priliku za promjenu smjera kojim ide njena karijera. Ujedno se ona oporavlja i od prekida s bivšom asistenticom Laurie (Adria Arjona), koja ju je ostavila zbog režisera blockbustera Hermana Raya (Byron Bowers). Također, nastup u seriji joj je prilika za suradnju s uglednim, ali i ekscentričnim art-režiserom Reneom Vidalom (Vincent Macaigne), neurotičnim frikom, ali i vizionarom koji je naumio snimiti moderni remake klasika iz vremena nijemog filma.

I premda je riječ o remakeu, uspio je Assayas to izvesti odlično te se osmodijelna serija pokazala kao pravi format za udisanje nove svježine u ovu priču, njeno proširenje i produbljenje, ali i sjajnu zafrkanciju i satiru na sam svijet filmova i televizije. Odlično se Assayas ovdje poigrava sa samim konceptom snimanja filma ili serije, rada na setu uopće, konstantnim sukobima glumaca međusobno i s ostalim djelatnicima na setu, nadmetanjima ega i taština, razlikama u viziji sadržaja te zafrkancije na račun brojnih današnjih društvenih fenomena.

Sama ideja da bi netko danas išao raditi remake serijala snimljenog prije više od stoljeća i to na način da se gotovo doslovno pokušavaju preslikati scene iz nijemog filma, djeluje potpuno apsurdno. No, "Irma Vep" suptilno pomiče granice apsurdizma jer potpuno je jasno koliko toga se promijenilo u cijelom procesu nastanka filma unazad stotinu godina. Serija je to koja kao i da postavlja pitanje u kojem smjeru danas uopće ide film jer dok mainstream uglavnom preuzima površna zabava za mase, art film sve više odlazi u posve drugu krajnost i nerijetko se pretvara u najobičnije izdrkavanje za vlastiti gušt uobraženih i taštih muškaraca i žena koje nitko ne može gledati, ni razumijeti.