Foundation
Sezona 1
Apple TV + / 2021
Isaac Asimov, Josh Friedman, Josh Friedman
8.7
8

Foundation“ iliti „Zadužbina“ je serija romana i priča Isaka Asimova, i smatra se  vanvremenskim remek delom naučne fantastike. Iako se već decenijama govori o filmskoj adaptaciji, sama kompleksnost ovog literarnog dela odrvaćala je mnoge filmadžije da se okušaju. Pored kompleksnosti, još jedan od detalja koji je obeshrabrivao filmske studije da se uhvate u koštac sa ovim delom svakako je i cena, jer vizuelizovati ono što je mašta genija kakav je Asimov zamislio, bar na jedan pristojan način, koštalo bi basnoslovno puno novca.

Na sreću čini se da živimo u dobu kada novac i nije najbitinija stavka u snimanju filmova ili tv serija, možda i zbog toga što svaki od brojnih streaming servisa po svaku cenu želi neko kapitalno delo koje bi privuklo gledaoce. Nama, običnim gledaocima, ovakav razvoj situacije može samo odgovarati, jer nikada u istoriji televizije nismo imali toliko dobrih i kapitalnih ostvarenje kao u poslednjih desetak godina.

Apple + TV se uhvatio u koštac sa remek delom Isaka Asimova i isporučio nam deset epizoda prve sezone,  tv serije zasnovane na romanima i pričama iz serije „Foundation“ iza kojih stoje David S. Goyer i Josh Friedman, sa filmskim zvezdama poput britanskih glumaca Jareda Harris-a i Lee Pace-a u glavnim ulogama.

Ja nisam čitao ništa iz ovog serijala, tako da odmah mogu zanemariti komentare fanova ovog literarnog dela koji su razočarani zato što ovo ili ono nije kao u knjizi. Sa jedne strane svakako je propust ne pročitati ovakvo delo, što ću nadam se, svakako ispraviti nekad u budućnosti, sa druge strane sama ta neopterećenost veličinom literarnog dela dozvoljava da se sama tv serija gleda mnogo opuštenije, bez ikakvog očekivanja i da vas na kraju oduševi.