Mogwai - As the Love Continues [2021]

Mogwai
As the Love Continues
Rock Action / 2021
9.3
9

Ove godine je tačno četvrt veka od trenutka kada su škotski post-rock  veterani Mogwai objavili svoj prvi singl. Oformljeni su godinu dana ranije. Zaista impresivan muzički staž. Takođe, 2021.godine Mogwai obeležavaju još jedan jubilej, objavili su deseti album „As The Love Continues“ koji je prvi put karijeri doneo mesto broj jedan na listi najprodavanijih albuma u Ujedinjenom Kraljevstvu. Uspeh koji po rečima samog Stuarta Braithwaitea nisu očekivali, ali su ga svakako zaslužili.

Moram da priznam da Mogwai nisam pratio od početka njihove karijere. Oni su jedan od onih bendova čiji albumi su uvek orbitirali tu negde na obodu mog muzičkog sveta, ne zbog toga što nisu kvalitetni, već pre svega jer me post-rock nije privlačio u tom periodu života.

Sve se promenilo kada sam na jednom muzičkom festivalu uhvatio koncerte bendova Mogwai, Explosions in the Sky, Swans i Godspeed You! Black Emperor. Sad se više i ne sećam da li su svi ovi nastupi bili na jednom ili dva festivala, ali ono u šta sam siguran je da su upravo Mogwai svojim fantastičnim nastupom bili ti koji su mi otvorili svet post-rocka.

Od tada sam preslušao sve albume Mogwai-a, kao i kod većine bendova, koji traju ovoliko dugo, bilo je tu odličnih, bilo je slabijih albuma, ali nikada loših, što je već samo po sebi odlika jednog izuzetnog benda.

Album „As the Love Continues“ Mogwai su snimali tokom prošle godine, u trenutku kada je Velika Britanija, kao i veći deo sveta, bila pod pristiskom raznih strogih ili blažih anti pandemijskim mera, zaključavanja, karantina i ostalog što nas i dalje prati, a kako stvari stoje pratiće još neko vreme.

Tokom prve polovine godine, zbog restrikcije kretanja, članovi benda su radili svako kod svoje kuće, što kako sami kažu im je odgovaralo, jer tako zatvoreni u svojim domovima mogli su više da se fokusiraju na pisanje muzike. Kako epidemijske mere nisu popuštale ni krajem leta, prvobitni plan da sa Dave Fridmannom, kao producentom, sa kojim su već sarađivali na nekoliko albuma, novu ploču snime u Njujorku je propao. Zato su se povukli u studio u mestu Peršor, malom gradu na obalama reke Avon.