Fleet Foxes - Shore [2020]

Fleet Foxes
Shore
Anti- / 2020
9.7
10

Ne volim preterano iznenađenja bilo koje vrste, jer iz životnog iskustva znam da pridev koji stoji uz tu reč, ponajčešće je neprijatno.  Čini mi se da su ove godine mnogi od nas imali sijaset neprijatnih iznanđenja, više nego obično, i da nas još dosta toga čeka, dok se stvari vrate na stari kolosek, ako se ikada vrate.

Zato je potpuno nenajavaljen izlazak četvrtog albuma  „Shore“ benda Fleet Foxes, 22. septembra, tačno na jesenju ravnodnevnicu, itekako potrebno prijatno iznenađenje. Album prati film kratki film koji generalno predstvalja vizulenu podlogu za muziku sa predivnim prizorima prirode, još jedna potrebna slika u ovim čudnim vremenima.

Robin Pecknold je počeo sa radom na ovom albumu odmah nakon kraja turneje 2017.godine koja je pratila odličan ali za slušanje, veoma zahtevan treći album „Crack-Up“. Tokom prethodne tri godine Pecknold je na albumu radio u svom domu u Njujorku, zatim u Portugalu, rane demo snimke odneo je u studio Aarona Dessnera (The National) gde je završen veliki deo aranžmana, a zatim su usledila dodatna snimnja u studijima  u Parizu i Los Anđelesu.

Dok je sa muzikom teklo sve kako treba, Pecknold priznaje da su mu stihovi stvarali toliko problema, da je gotovo odustao od albuma. A onda se desilo sve ovo što nas proganja od proleća. Vožnja automobilom kroz, zbog karantina opustele severne, ruralne krajeve države Njujork dala je novu inspiraciju Pecknoldu koji je u nekoliko studijskih sesija tokom proleća i leta priveo snimanje albuma do kraja.

Novonastala situacija je učinila da na ovom albumu, bar ne u njegovom snimanju, ne učestvuje ni jedan od članova stalne postave Fleet Foxes, ali Pecknold navodi da je u planu još devet novih pesama, koji bi pratili petnaest pesama sa ovog albuma, čim se bude ukazala prilika za ponovno okupljanje benda.  Pecknold je ionako, i na prethodnim albumimama bio glavna kreativna figura benda. Gotovo sve vokalne harmonije i instumenatalni aranžmani i na prethodnim albumima bili su njegovo delo, ili bar snimani pod njegovom kreativnom kontrolom.