Cigarettes After Sex - Cry [2019]

Cigarettes After Sex
Cry
Partisan / 2019
7.7
8

Greg Gonzales je 2008. godine formirao Cigarettes After Sex u El Pasu, Texas. Počinju da sviraju pod uticajem Françoise Hardy, Cocteau Twinsa, Julee Cruise i Leonarda Cohena, dok ih pojedini novinari kasnije upoređuju i sa bendovima kao što su Mazzy Star i The Cowboy Junkies. Prvi EP I. snimili su 2012. godine, kao eksperiment na četvorospratnom stepeništu Univerziteta u El Pasu, koji je Gonzales pohađao. Nakon preseljenja u Brooklyn, New York, snimaju i objavljuju singl "Affection", uz obradu pesme REO Speedwagon "Keep On Loving You". Ovaj singl im donosi neočekivanu popularnost na Youtubeu i omogućuje da izdaju debi album 2017. godine. LP Cigarettes After Sex donosi im pregršt solidnih kritika, ali se pravi uspeh benda sastoji u tome što uspeva da osvoji srca publike.

Greg Gonzales je izabrao predivnu kuću na španskom ostrvu Majorka kao lokaciju za snimanje novog Cigarettes After Sex albuma. Poznat kao čovek koji ne voli da radi u studiju, lokaciju je izabrao zbog njenog uticaja na zvuk i atmosferu albuma. Obzirom da je većina pesama napisana neposredno pre snimanja, jasno je da je ovo u velikoj meri uticalo na LP. Cry zaista poseduje nešto što asocira na duge šetnje pored morske obale i na beskonačne letnje dane. Vazdušasta "Don’t Let Me Go" nastavlja tamo gde je Cigarettes After Sex stao, napisana u katedrali u Bochumu, čini se da predstavlja mesto na kome su se The Trinity Session i srednjoškolska ljubav ponovo sudarili. "Kiss It Off Me" je prema Gonzalesu naklon Tejano muzici i Seleninoj pesmi "Como la Flor", ali i mesto na kome se album okreće više ka istraživanju seksualnosti. Inspirisana zalaskom sunca u Latviji, "Heavenly" je stvar na kojoj su romantične i erotske konotacije savršeno izbalansirane. Sa druge strane, stihovi "You only fuck for love, Told me you could never get enough, Posing as a Playboy centerfold, You could be my Penthouse Pet, I know", kojima počinje "You’re the Only Good Thing in My Life", mogu na prvo slušanje da deluju prejako za dream-pop zvuk, ali Cigarettes After Sex je uvek bio band koji je istraživao teritoriju erotic-popa. Ipak, pesma "Hentai" biće simpatična samo jednom delu šire publike, koji nema predrasuda kada je ovakva vrsta pornografije u pitanju. Kao jaki trenuci na LPju mogu se izdvojiti i pesme "Touch" i "Falling in Love".

Jedini prigovor koji se može staviti albumu Cry je da je previše jednoličan, odnosno da Cigarettes After Sex nisu ništa drastičnije promenili u svom zvuku. Ovo, na sreću, može da predstavlja problem kod muzičara sa obimnijim katalogom, te drugi LP Gonzalesa i momaka lako ispunjava očekivanja publike. Takođe, fragilni Gregov glas i Lynchovski aranžmani prolaze, ma kakvi stihovi da idu preko njih, barem na ovom izdanju. Pitanje je da li će to biti moguće i u budućnosti.