The Assistant
3311 Productions, Bellmer Pictures, Cinereach
Kitty Green
Kitty Green
10
10

Svi su znali kako su stvari funkcionisale i niko reč nije rekao dugi niz godina, dok god stvari nisu otišle toliko daleko da ih niko nije mogao kontrolisati... govorimo o filmskoj kompaniji Miramax, iza koje stoje producenti-moguli braća Vajnstin, a gde je jedan od njih (Harvi) upravo glas iza slušalice, koji se pojavljuje kao uznemirujući faktor u odličnom ostvarenju Kiti Grin (Kitty Green) The Assistant.

Iako se producentska kuće nigde eksplicitno ne pominje, eksterijeri i enterijeri u dovoljnoj meri projektuju hladnu i sterilnu atmosferu, gde mačoizam, potcenjivanje i tračarenje sugerišu radni ambijent kao savršenu podlogu za razvoj psihosomatskih poremećaja i seksualno uznemiravanje, odnosno iznuđivanje istih kao osnovu daljeg napredovanja u službi.

Džuli Garner (Julie Garner) glumi Džejn, mladu asistentkinju u velikoj njujorškoj filmskoj kompaniji, gde producenti prolaze pored njenog kancelarijskog stola kao da ona ne postoji, ponašajući se na taj način prema uposlenicima kao prema robi, koja u suštini služi za jednokratnu upotrebu, osim ako neka glavešina ne poželi da se sa tom robom poigra, pre nego objekat u svojoj tranziciji ka subjektu ne potpiše ugovor sa đavolom i zauvek izgubi deo nevinosti duše.

To je nešto što Džejn posmatra svakog dana, doživljavajući stresove i nalazeći utehu jedino u mirenju sa sudbinom, odnosno ideji koju joj projektuju muške kolege, činovnici na sličnom ili istom nivou u hijerehiji lanca ishrane.

Kada Džejn odluči da svoje sumnje iznese javno, ne doživljava po automatizmu poniženje, već još jednom biva ekspresno vraćena u simulakrum gde pismeno izvinjenje, kao potvrda poniznosti kompaniji, siledžiji predstavlja alibi da svoje poslušnike nagradi pismenom pohvalom njihovom radu i trudu, kako bi svoju trunku humanosti eksportovao kroz vrhunski čin cinizma i licemerja.

The Assistant nije eksplicitan u svojoj ekspresiji psihološkog nasilja i torture na radnom mestu, niti je autorki cilj da šokira i sablazni, već da na jedan suptilan i sveden način, praktično iz prvog lica, pokaže kako poznavanje filmskog jezika može kreativno da posluži kao podloga za narativno i stilski superiorno isporučen kontekst, a The Assistant jeste jedna takva beskompromisno efektna drama.