Camera Obscura - Look to the East, Look to the West [2024]

Camera Obscura
Look to the East, Look to the West
Merge / 2024

Nakon decenija slušanja muzike, koja se u određenim periodima, uglavnom u mlađem životnom dobu, graničila sa opsesivnim, na neki način naviknete da vas omiljeni muzičari i bendovi razočaraju promenama u svojoj muzici, njenim kvalitetom ili jednostavno putem koje su njihove karijere krenule. Ali uvek postoji po neki bend do čije muzike vam je “malo više” stalo ili vam više znači nego većina druge muzike koju slušate. Tada u vama postoji, izvestan strah od svakog njihovog novog albuma i potencijalnog razočarenja, koji njihova nova muzika može doneti. Camera Obscura je za mene jedan od tih bendova.

Ovaj škotski indie pop bend je svoj do nedavno poslednji album “Desire Lines” objavio još 2013. godine. A onda je usledila velika tragedija koja je članovima benda muziku gurnula u drugi plan. 2015. godine, nakon dugogodišnje borbe sa osteosarkomom premilula je Carey Lander, klavijaturistkinja benda. Na žalost, dešava se da bendovi tragično gube svoje članove, neki nastave dalje a neki nikada ne. Dugo godina je delovalo da će ovo drugo biti sudbina Camera Obscura. U jednom intervjuu koji je nedavno dala pevačica i gitaristkinja benda Tracyanne Campbell, i samim članovima benda je tako izgledalo. Cambell i Lander su bile mnogo više od običnih koleginica, bile su najbolje prijateljice, te nakon smrti Carey Lander, jaz koji je ostavila je bilo toliko dubok i bolan za sve članove benda, te ni oni sami nikad nisu godinama pomenuli bend, iako su ostali u redovnom kontaktu. Šta više, ljudi oko njih, prjatelji, ljudi iz muzičke industrije se nisu usuđivali da uopšte pominju mogučnost nastavka rada benda.

Tracyanne Campbell je 2018, godine sarađivala sa muzičarem Danny Coughlanom i njih dvoje su objavili odličan album “Tracyanne & Danny” na kome je najbolja pesma albuma “Alabama” bila posvećena Carey Lander. Te godine bend se odazvao pozivu kolega sa scene, benda Belle & Sebastian te su nastupili na muzičkom festival koji su oni organizovali a održavao se na kruzeru koji je plovio od Barselone do Kaljarija. Tracyanne Cambell je u pomenutom intervjuu priznala da je bila veoma iznenađena kada je shvatila koliko njihova muzika zanči njihovim fanovima, od kojih su neki, samo zbog njih doputovali čak iz Južne Amerike ili Australije.

Camera Obscura su tada shvatili koliko ima je muzika nedostajala, i da je to najbolji način da održe uspomenu na preminulu prijateljicu, upravo da stvaraju novu muziku, te su nakon godina primepram albuma, koje su počele još 2020. godine, konačno ove godine, početkom maja, nakon 11. godina pauze objavili svoj šesti album “Look to the East, Look to the West”.

Album "Look to the East, Look to the West" svakako donosi novo poglavlje u karijeri ovog škotskog indie pop benda, te se na scenu vraćaju osveženim zvukom i energijom, koje je dodatno obogatila nova članica Donna Maciocia. "Look to the East, Look to the West" sadrži jedanaest pesama koje predstavljaju eklektičnu mešavinu starih i novih elemenata muzičkog stila benda.