Dominik Moll
Gilles Marchand (screenplay), Dominik Moll (screenplay)
France, Germany
French
9
9

U središtu pažnje ovog izvanrednog trilera - drame njemačko - francuskog filmaša Dominika Molla, nestanak je Evelyne (Valeria Bruni Tedeschi), supruge bogataša i poduzetnika u ruralnom predjelu Francuske jedne olujne zimske noći. Tko je ona i što se s njom dogodilo saznat ćemo iz fino strukturirane priče koja je ispripovijedana iz perspektive pet glavnih likova, a ova dosta mračna i potresna priča vodi nas preko zimskih predjela francuskih Alpa pa sve do vruće Obale Bjelokosti. "Seules les betes" ili "Only the Animals" jedan je od onih filmova u kojima ništa nije onako kako se na početku čini i uspio je Moll ispreplesti sjajan mozaik. Iste događaje povremeno ćemo pratiti iz kutova različitih likova, sa svakim aspektom priča se nadopunjavati i produbljivati, a iako bi samo jedan mali pogrešan potez bio dovoljan da se cijela ova složena konstrukcija uruši i da možda izgubi sav smisao, to se srećom nije dogodilo.

Uspio je Moll na nevjerojatan način zaokružiti ovu složenu i kompliciranu priču kojoj je uz nestanak sredovječne bogate žene i ljubav. I to nesretna ljubav, opsesivna i potpuno disfunkcionalna ljubav u kojoj oni zaljubljeni i oni koji vole povrjeđuju iste te osobe koje tako patološki vole. Zajedno s Gillesom Marchandom, Moll je scenarij napisao prema nagrađivanom romanu francuskog pisca Colina Niela iz 2017. godine, a film je podijeljen u pet poglavlja. Svih pet glavnih likova odnosno Alice (Laure Calamy), Joseph (Damien Bonnard), Marion (Nadia Tereszkiewicz), Armand (Guy Roger Bibisse N'drin) i Michel (Denis Menochet) na svoj način su idealisti koji se nadaju bijegu od svakodnevice i sanjaju o pravoj ljubavi. Iako neki od njih naizgled jedni s drugima nemaju nikakve veze, njihove će se priče s vremenom savršeno ispreplesti i s pričom svake nove osobe, saznat ćemo neke nove nevjerojatne, često i šokantne detalje.

"Seules les betes" jedan je od onih filmova prepunih iznenađenja i bolje je u ovu priču uroniti sa što manje predznanja o samoj priči. Sve ove priče vrte se oko Evelyninog nestanka, a događaj je to koji na okupu zapravo i drži cijelu ovu iznimno složenu strukturu. Iako se u početku možda i činilo da bi ovaj moćni triler mogao biti jedan od onih tipičnih trilera u kojima gledatelj glavu razbija time tko je od ponuđenih likova odgovoran za zločin, priča će tu vrlo brzo evaluirati u finu karakternu studiju. Premijerno je "Seules les betes" prikazan na festivalu u Veneciji, a imao je ovaj film i dvije nominacije u izboru za francuski film godine. Iako je priča tu jako kompleksna i u prvom dijelu može tu dosta toga djelovati zbunjujuće, sve će nakon nekog vremena sjesti na svoje mjesto i sjajno će se zaokruživati.