David Dobkin
Will Ferrell, Andrew Steele
U.S.A.
Icelandic, English
6
6
Will Ferrell danas je jedan od najpoznatijih i najprepoznatljivijih komičara, koji je karijeru izgradio konstantno igrajući jedne te iste uloge. Eto, i ja sam veliki Willov fan i njegov infantilni i bedasti stil humora često me je pogađao točno u živac za smijeh i neki od njegovih filmova zaista su totalni urnebes. Još otkako je početkom stoljeća nakon godina i godina nastupanja u "Saturday Night Live" i epizoda kojima bi često otimao filmove glavnim glumcima (sjetimo se samo "Old School", "Zoolander", "Starsky & Hutch", "Wedding Crashers"), a ne smijemo zaboraviti ni suludi "A Night at the Roxburry", konačno je zabljesnuo kao Ron Burgundy u "Anchormanu" i od tada je nezaustavljiv. Praktički svi filmovi koje je snimio često su napravljeni po sličnoj špranci i obično je on nekakav djetinjasti luzer, potpuni bezveznjak koji, eto, nekako uspije u onome čime se bavi.

Bilo je to tako dok je bio televizijski voditelj, vozač Nascara u "Talladega Nights", košarkaš, trener i direktor momčadi u "Semi-pro", klizač u "Blades od Glory", policajac u "The Other Guys" ili političar u "The Campaign". Bilo je to u potpunih promašaja o filmova, no bilo bi nepravedno ne spomenuti meni možda i njegovu najbolju komediju "Step Brothers", bolesni teatar apsurda u kojem su Will i John C. Reilly dva tipa od 40 godina koji žive s mamom i tatom, koji su se upravo vjenčali i počeli živjeti skupa. Po prokušanoj formuli Ferrell je opet tip u ozbiljnim godinama koji se ponaša kao dijete i koji ima potpuno djetinjaste i blesave fantazije, a unatoč tome što već ima dobrih 50 godina, on i ovaj puta živi u tatinom podrumu.
Za razliku od nekih Ferrellovih prethodnih filmova, "Eurovision Song Contest" je čak i solidno funkcionirao, iako je to daleko od njegovih najboljih filmova. Svejedno, i ovdje je bilo urnebesnih trenutaka i potpuno apsurdnih i toliko glupih da su jednostavno smiješne situacije, tako da ova parodija svakako zaslužuje prolaznu ocjenu. Fino je Will nanjušio da bi se dobra parodija mogla napraviti iz natjecanja za pjesmu Eurovizije, te parade najjezivijeg kiča, bljutavih i imbecilnih pjesama za koje stvarno ne znam tko to može slušati. Kad tome pribrojimo i sav taj glamur, lažni sjaj, sve te bezvezne tipove i žene koji pjevaju i plešu i smišljaju sulude i krajnje idiotske koreografije i scenske nastupe samo kako bi bili što različitiji od ostalih, jasno da je zajebant poput Ferrella vidio tu dobru priliku za kvalitetnu zafrkanciju.

S jednim od scenarista "Saturday Night Live" Andrewom Steelom napisao je scenarij, dok je režija povjerena također iskusnom Davidu Dobkinu (Wedding Crashers, Shanghai Knights, The Change-Up), koji ima dosta iskustva i s režijom video spotova tako da se pokazao kao logičan izbor za ovu glazbenu parodiju. Ovaj puta Will je 50-godišnji Lars Erickssong iz gradića Husavika na krajnjem sjeveru Islanda te on još otkako je bio dječak sanja kako će jednog dana nastupiti na euroviziji. On i njegova najbolja prijatejica Sigrit (Rachel McAdams) u podrumu Larsovog tate, udovca Ericka (Pierce Brosnan) imaju studio i tamo snimaju neke kretenoidne pjesmice i maštaju kako će jednog dana nastupiti na Euroviziji.

Igrom prilike Lars i Sigrit zaista će i završiti kao islandski predstavnici na Eurosongu, bez obzira što je njihov nastup potpuno predvidivo bio i više nego katastrofalan. Svi oni koji su gledali barem neki od Ferrellovih filmova mogu pretpostaviti kako će se situacija dalje razvijati, a zajebancija na račun svog tog eurovizijskog kiča i treša pokazala se iznimno zahvalnom i bez obzira što film traje dobra dva sata, nema tu ništa viška. Zanimljiva je i priča kako se Ferrell uopće zainteresirao za Eurosong, a bilo je to prije više od 20 godina. S Eurosongom ga je upoznala njegova žena koja je Šveđanka, a stari Will je odmah nanjušio da tu ima dobrog štofa za parodiju pa je čak 2018. putovao u Portugal kako bi upoznao spodobe koje se natječu na Euroviziji. I jako dobro ih je skinuo jer svi likovi koje ćemo ovdje upoznati su prave karikature, a svi oni koji vole otkačene filmove stvorene isključivo radi zabave, s ovim sigurno neće pogriješiti.

Recenzija je originalno objavljana na blogu GamBeeFilmTvKnjiževnost.