Rolling Blackouts Coastal Fever - Sideways to New Italy [2020]

Rolling Blackouts Coastal Fever
Sideways to New Italy
Sub Pop / 2020
9.3
9

Pre dve godine kvintet iz Melburna, Rolling Blackouts Coastal Fever, predstavili su se izuzetnim prvencem „Hope Downs“. To nije bio album koji vas hvata na prvo slušanje, već se pod kožu uvlači  polako, ali kad vas jednom šćepa to ostaje zanavek. Već je tada bilo očigledno da je bend jedna neobična pojava na muzičkoj sceni,  jer mnogi bendovi teško podnose dva kreativna ega, dok je u ovom bendu to trojac gitarista/pevača/stihopisaca  Tom Russo-a, Joe White-a i Fran Keaney-a  uz podršku basiste Joe Russo-a i  bubnjara Marcel Tussie-ja.

Izuzetno kvalitetan debi album često muzičarima i bendovima visi nad glavom kao Damoklov mač. Dolazi do neverovatne promene u profesionalnom životu samih muzičara. Mnogo turneja, raznih gostovanja, intervjua, mnogo više fanova, a zatim je tu i ona najteža stvar, nečega što nije postojalo kod debi albuma. Sada postoje očekivanja, publike, izdavačke kuće i ponajviše samih muzičara, da se kvalitet prvenca barem ponovi. Rolling Blackouts Coastal Fever su na svom drugom albumu  “Sideways to New Italy”  uigraniji, ubedljiviji i bolji nego na prvom, što je nakon “Hope Downs” delovalo kao veoma težak, gotovo nemoguć poduhvat za jedan mladi bend.

Sideways to New Italy” zvuči kao jedan potpuno prirodni naslednik “Hope Downs”. To je ta slična atmosfera i zvuk, samo dodatno usavršena, ispolirana i obogaćena novim detaljima.

“The Second of the First” je snažan, energičan početak albuma. Slojevi gitarskih melodija prepliću se i uz odličnu ritam sekciju predstavljaju savršeni nosač za vokalne pop harmonije. Jačanje pop senzibiliteta oseća se kroz pesme “Falling Thunder”, koja zalazi u pop new wave vode ranih 80ih, “She's There”, dok na “Sunglasses at the Wedding” bend zalazi u barokne pop vode bliske bendovima poput Belle & Sebastian i Camera Obscura. “Beautiful Steven” i “The Only One” približavaju se laganom, melanholičnom letenjem popu karakterističnom za bendove poput Real Estate-a.

“Car in Space” je absolutno remek delo, u kome se savršeno čuje i oseća puni kvalitet ovog benda, kako u kreativnom tako i u sviračkom delu. Pokretana snažnom bas linijom i motorik ritmom, “Car in Space” je predivan ples tri gitarske melodije i vokalnih harmonija, koje oduševljavaju svakim novim slušanjem. Tamo gde mnogi bendovi svoju muziku grade živopisnim aranžmanima sa brojnim instrumentima, orkestracijom , horovima, elektronimom, bogatstvo svog zvuka Rolling Blackouts Coastal Fever gotovo uvek zasnivaju na gitarama i ritam sekciji.

“Cameo”, jednako izuzetna kao i prethodna “Cars in Space”  je poput rolerkostera koji vas spušta i podiže na odličnom refrenu bi dovela do pravog ekstatičnog kraja. “Not Tonight” i “The Cool Change” zvuče kao savršeni college pop radio hitovi iz 80ih i 90ih.

Rolling Blackouts Coastal Fever su bez ikakve sumnje jedan od najinteresantnijih i najboljih gitarskih bendova na muzičkoj sceni, što njihov izuzetan drugi album “Sideways to New Italy”  to itekako potvrdjuje.