Saba Lou - Novum Ovum [2019]

Saba Lou
Novum Ovum
Ernest Jenning Record Co./Khannibalism / 2019
8.2
8

Saba Lou je počela da snima muziku u uzrastu u kojem većina dece još uvek ne zna sva slova. Naravno, to je u direktnoj vezi sa činjenicom da je njen otac Arish Ahmad Khan  a.k.a. King Khan, poznatiji publici kao eksplozivni frontmen benda King Khan and the Shrines i divlja polovina rock'n'roll dvojca The King Khan & BBQ Show. Saba je sa ocem vec u svojoj šestoj godini snimila prvi EP pod nazivom First Day Of School, da bi u osmoj snimila pesmu "Good Habits (and Bad)", koju je kasnije Cartoon Network iskoristio za odjavnu špicu emisije Clarence. Debi albumom, akustičnim indie pop slatkišom pod nazivom Planet Enigma iz 2015. godine, osvaja srca publike, ali i kritike.  Paralelno sa pohadanjem škole, Saba Lou je nastupala sa Oscarom Wildom (Chuckamuck) a ponekad i sa basistom Amitom Alcalai-Duvnjakom (Chuckamuck,Gondors) i bubnjarem Gondorsa Omrijem Gondorom, da bi 2019. rešila da sa njima snimi svoj drugi album.

Na Novum Ovumu Saba Lou i momci uspevaju da zadrže pop narativ dok inspiraciju traže u 50im i 60im, šetajući kroz žanrove, od soula, preko garage rocka do rhythm & bluesa. Bend je očigledno dorastao zadatku, jer uspeva da isprati svaku od ovih transformacija, delujući usvirano ali i ne preterano "čisto", što je za ovaj zvuk presudno. Glavni adut je ipak Sabin glas, koji ima adekvatnu krhkost, ali nosi u sebi i oštrinu koja može da isprati iskrenost i duhovitost njenih tekstova. Pesma "Penny Roll" je idealni primer. Fanovima psihodeličnog zvuka verovatno će "Telepathetic" biti svetla tačka ovog albuma, jer kombinuje lisergičnu gitarsku vožnju sa vokalima u maniru Ronettesa, dok će ljubiteljima punk blues zvuka više prijati "Dirty Blonde". "Cherie Sherabou" nas vodi u New Orleans a "Humpback in Time" na vožnju U.S.S.Enterpriseom
a upravo je sposobnost ovog LPja da obuhvati neobuhvatljivo jedna od njegovih glavnih vrlina.
Novum Ovum demonstrira mogućnosti transformacije Sabe Lou, odnosno njenu spremnost da eksperimentiše. Takođe, ovo je mnogo kompletnija ploča u odnosu na njen debi Planet Enigma. Obzirom da joj je samo 19 godina, vrhunci su tek pred njom, što ni u jednom trenutku ne znači da je ovaj album za potcenjivanje. Definitivna preporuka za fanove Holly Golightly i Shannon Shaw.