Frankie and the Witch Fingers – ZAM [2019]

Frankie and the Witch Fingers
ZAM
Greenway Records / 2019
8.6
8

Frankie and the Witch Fingers su se još svojim debijem Sidewalks, iz 2013. godine , pojavili na radaru odabranih ljubitelja fuzz i psihodeličnog zvuka. Njihova sledeća tri albuma Frankie i Witch Fingers (2015), Holy Roller (2016) i Brain Telephone (2017) su bila nabijena sa toliko energije i zabave, pre svega, da je čak i površni slušalac morao da bude impresioniran silinom koja se sručivala na njega iz vrištećih zvučnika.

Peto izdanje nosi dramatični tematski zaokret, ka nezemaljkim, mitskim prostorima, i lebdi u realmu, negde na pola puta između apokalipse i pakla.

Od prvih taktova devetominutne “Dracula Drug”, suočeni smo sa zvučnom tekturom zla, koja nam se uvlači prvo kroz suptilnu instrumentaciju da bi završila u eksploziji rifova, reverba, fuzza, vokala, čak i duvačkih insktrumenata. Utisak haotičnosti koji ostavlja je i poenta, činjenica je da je pažljivo orkestrirana i snimljena.

“Work” i „Realization“ su u tvrdom Oh Sees fazonu, dok “Pleasure” vozi sadistički porn groove. Naslovna „ZAM“ svih osam minuta isijava neosveštanom energijom, dok „Dark Sorcerer“ i „Purpule Velvet“ idu savršeno jedna uz drugu, frenetični refren “Lock the heavy door, float over to her, eternal as you are, dark sorcerer, dark sorcerer,” predstavlja jedan od pikova Frenkijevog 300ug veštičjeg tripa, koji kasnije nastavlja da isijava u pulsirajućem ljubičastom somotu njene haljine.

“I Am” i “Underneath You” su jedna pesma, čiji psilocybinski efekat stoji tik uz najbolje radove King Gizzard & The Lizard Blizzard. Na kraju, “Head Collector” dolazi po svoje nakon šezdesetominutnog tornada, prebirući po ostacima ubogih duša...

ZAM deluje kao vremenska kapsula, u kojoj je, zbog prisustva Necronomicona, došlo do demonske mutacije raznih muzičkih stilova - krautrocka, garagea, funka, proga i psycha. Čvrsta ritam sekcija i gitarska škripa su dovoljni da se sastavi psych ploča, ali je potrebno umeće i pre svega iskustvo (po Hendrixu – Are you experienced?) da bi ta ploča bila vrhunskog kvaliteta. Frankie and the Witch Fingers se zadovoljno smeškaju u zagonetnom odsustvu.