Beachside Films, Parkville Pictures / 2018
Desiree Akhavan
Desiree Akhavan, Cecilia Frugiuele, Emily M. Danforth (novel)
U.S.A.
6.7
7

Desiree Akhavan je Njujorška režiserka, scenarista i glumica, koja je ove godine imala čak dva projekta – seriju The Bisexual za Britanski Channel 4 i film The Miseducation Of Cameron Post. Oba njena dela se bave LGBT temama, na različite načine – dok je The Bisexual romantična komedija o dejtingu i seksu smeštena u London; The Miseducation Of Cameron Post govori o težoj temi i konverzivnoj terapiji kojoj su gej i bi tinejdžeri i dalje podvrgnuti, čak i u savremenoj Americi.

The Miseducation Of Cameron Post je film zasnovan na romanu iz 2012. godine spisateljice Emily M. Danforth. Kao i ovogodišnji film Boy Erased, koji je zasnovan po istoimenim memoarima, bavi se temom tinejdžera koji su poslati u kampove radi konverzivne terapije. Takva praksa ima zadatak da „izleči“ homoseksualce i često to čine kroz religiju. Prilično je šokantno kada pomislimo da takva mesta postoje i danas, i da se ti tretmani smatraju legitimnim.

Kada je njeni roditelji zateknu kako vodi ljubav sa školskom drugaricom u kolima nakon mature, tinejdžerku Cameron Post (Chloe Grace Moretz) roditelji šalju u kamp pod nazivom God’s Promise. Kamp vode stroga doktorka Lydia Marsh (Jennifer Ehle) i njen brat, sveštenik Rick (John Gallager Jr.), koji tvrdi da su mu metode njegove sestre pomogle da postane strejt.

Iako neki od mladih u kampu zaista veruju da mogu da se promene, poput Cameronine konzervativne cimerke Erin (Emily Skeggs); buntovna Cameron se sprijatelji sa takođe neprilagođenom Jane (Sasha Lane) i Indijancem Adamom (Forrest Goodluck) i oni počinju da traže način da pobegnu iz kampa.

The Miseducation Of Cameron Post se bavi jednom teškom temom, ali zahvaljujući odličnim mladim glumcima koji igraju sjajne likove nije uopšte težak za gledanje. On pokazuje da se i u najgorim momentima mogu naći prijatelji i slični ljudi, i da se zajedno može pobediti opresivni sistem koji želi da promeni ljude i prilagodi ih onome što drugi smatraju normalnim.

Prikaz je originalno objavljen na blogu Knjige, filmovi, serije.