Frostpunk [2018]

Frostpunk
11 bit studios / 2018
9.1
9

Sa gejmerskim stažom koji je više nego duplo duži od onog drugog, kojim se zarađuje penzija, najbolji momenti su kada vas igra, koja nekako nije bila na vašem radaru i sasvim ste je slučajno, ponajviše iz puke znatiželje, neočekujući puno od nje, instalirali i počeli da igrate, da bi vas veoma brzo u potpunosti nokautira svojim kvalitetom.

Frostpunk, najnoviji city builder/society simulator/survival strategy koji dolazi od nezavisnog poljskog tima 11 bit studios je upravo takav. Frostpunk je, kao i mnoge izvanredne igre u poslednjih nekoliko godina ponajviše finansiran preko Kickstarter kampanje. Već smo pričali o velikoj važnosti Kickstartera za nezavisnu gejmersku scenu, zatim o tome kako je ista oživljena zahvaljujući upravo ovoj platformi, i kako bi, da nije nje i dalje bili izloženi isključivo nemilosrdnim glupostima i bljuvotinama koje nam dolaze od velikih mejstrim studija koji, uz svoja neograničena sredstva, preplavljuju nas projektima izrođenih iz njihove neograničene gluposti i nemaštovitosti.

11 bit studios su još tokom uspešne Kickstarter kampanje privukli pažnju gejmera širom sveta, ali je upravo kvalitet njihovog dela i veoma pozitivni izveštaji koji su dolazili iz beta faze ono što je učinilo da se igra tokom svog prvog vikenda, za samo tri dana proda u 250000 primeraka, što je za jedan ovakav projekat ogroman uspeh.

Frostpunk sadrži elemente city bulidera, social simulatora, i survival strategije i sve to umotano u predivan steam punk dizajn, i to je ono što vam odmah upadne u oči.

Dizajn svega u ovoj igri, od UI (user inteface), dizajna igre, građevina, lokacija pa do odlične muzike nosi tu viktorijansku atmosferu. Na samom početku postoje tri scenarija, od kojih svaki sledeći možete igrati ako izdržite 20 ingame dana. To možda i ne deluje toliko teško na prvi pogled, ali ubrzo shvatite da je Frostpunk, čak i na najlakšem nivou veoma zahtevna i teška igra, koja od vas traži mnogo mikro menadžmenta, ozbiljnog planiranja i razmišljanja.