Metal Gear Survive

Metal Gear Survive
Konami / 2018

Metal Gear Survive je najnoviji Konamijev naslov iz Metal Gear serijala, prvi rađen bez tvorca serijala Hideo Kojime. Igra je smeštena u isti univerzum kao i prethodni Metal Gear delovi, ima sličan vizuelni identitet, jer je korišćen FOX endžin kao i u Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain-u, ali je žanrovski skroz različita. U Metal Gear Survive, akcenat je više na “Survive” delu nego na Metal Gear-u, ali zbog marketinga, igra ima ovaj naziv, a moglo je bez problema da Metal Gear bude izostavljen.

Početak igre vas smešta u 1975. godinu usred okršaja na Matičnoj bazi, gde vojska XOF-a napada “Vojnike bez granica” čiji ste vi član. Usred sukoba, vaš komandant, legendarni Snake, uspeva da se spase u zadnjem trenutku pre otvaranja crvotočine koja usisava sve ispod sebe. U tom metežu, vi pokušavate da se nekako održite i da ne budete uvučeni, ali ne uspevate i vaša ruka ulazi u crvotočinu. Tada se ona zatvara a vi počinjete da padate.

Budite se šest meseci kasnije, kada vas Goodluck (koji me neverovatno podseća na Lorensa Fišburna) upoznaje sa stvarima koje su se desile posle vaše smrti sve do oživljavanja. Crvotočina koja se otvorila nije prva takve vrste.

Ranije su se dešavali slični incidenti. Jedan od njih desio se tokom rata u Vijetnamu. Čudovište je ubilo novinara koji je uspeo da ga uslika pre svoje smrti. Vojnici u Vijetnamu su uspeli da eliminišu sva ta zombilika stvorenja koja su dobila naziv Šetači (Walkers).

Utvrdilo se da su to ljudi zaraženi organizmom iz sveta koji se povezuje sa vašim preko crvotočina. Gudluck vas obaveštva da ste i vi zaraženi tim organizmom i da vam je ruka zacelila zahvaljujući njemu. Loša vest je da su vam dani odbrojani i da ćete i sami završiti kao Šetač. Jedini spas je da nađete lek, a za to je potrebno da se prebacito u njihov svet (The Dite), od milošte nazvanim “Pakao”.

Početak igre je dosta spor i na trenutke dosadan. Neke scene su statične kao da dizajneri nisu hteli da se još malo potrude. Ali dobro je poznato da đavo leži u detaljiima, a u ovoj igri je nešto ili preterano a na drugim mestima nedostaje  završna obrada. Kada se nađete u Paklu i prođete kroz kratki tutorijal kako se krijete i eliminišete Šetače, stižete do svog kampa.

Tu vam pomaže Reeve, vojnik koji je učestvovao u napadu na vašu bazu. Ali, u ovim uslovima se savezi lakše sklapaju i vi zajedno krećete ka bazi koju su napravili Charon Corps. To je vojna jedinica koja je neuspešno poslata da ispita svet “Pakla”. Baza koju su ostavili je skromna, sa centralnim kompjuterom (Virgil AZ-9) koji će zameniti Goodluck-a u davanju misija, i sa nekoliko radnih stolova gde pravite oružja i opremu.