Obi-Wan Kenobi
Disney + / Lucas Films / 2022
Deborah Chow,
Joby Harold, Hossein Amini, Stuart Beattie, Andrew Stanton, George Lucas
8.4
8

Disney se, za ogromne promašaje sa najnovijom Star Wars trilogijom,  itekako iskupio svojim fanovima serijama „Mandalorian“, „Bobba Fett“ i „Bad Batch“. Ali, ako malo detaljnije alnalizirate celu tu papazjaniju oko Star Wars univerzuma, posebno ako možete nekako balansirati situaciju, da ste i sami fan iste i da to gledate potpuno nepristasno sa strane, sve se jasnije nazire da najveći problem ove franašize nisu loši scenariji, a nije da ih nije bilo i to od samog početka, pre nekih 40tak godina, već sami fanovi. To se itekako pokazalo u kometarima i prijemu poslednjeg ostvarenja iz Star Wars univerzuma, tv serije posvećene možda i najpozitivnijem liku cele franšize Obi Wan Kenobiju.

Priličan broj onih hard core/zilot Star Wars fanova, na jedan veoma nepristojan, ali tačan način, mogli bi opsiati kao gomila patetičnih, nebitnih jadnika, koji zloupotrebljavaju mogućnosti interneta svojim toksičnim govorom , jer smatraju da na to imaju bogom dato pravo, jer su dobar deo svog života utrošili na filmove, igre i knjige iz izmišljenog univerzuma. Tako su se ovog puta pojavile uvrede na rasnoj osnovi upućene glavnoj glumici Moses Ingram, koja glumi inkvizitorku Revu. Ingram je bila prilično dobra u ovoj ulozi, tako da nisam pokušao da razumem razloge tih uvreda.

Bilo je tu primedbi na određene nelogične momente, što je veoma učestao problem kod holivudskih/disnijevih projekata, ali ovde govorimo o dešavanjima u dalekoj, dalekoj galaksiji, te je svaka potraga za logikom ostavljena na samom početku. Zatim, nekima je ova tv serija previše feministička, te samim tim, u skladu sa novim političko korektnim trendovima.  Imamo devojčicu od deset godina, mala princeza Leia, koju glumi veoma dobra Vivien Lyra Blair (i za 10 leta ima prilično uloga za svoj uzrast), i koja je pametnija i rečitija od ljudi mnogo starijih od sebe, a zatim i pomenutu inkvizitorku Revu, koja je snažnija i moćnija od svojih zlikovačkih kolega, inkvizitora sa znatno višim činovima. Ima tu još puno toga ali ako obraćate pažnu na svakakve sitnice i zalazite u „sitna crevca“, što posebno nema smisla kod ovakvih naučno fantastičnih ostvarenja, možda treba da batalite gledanje istih.

Sa druge strane „Obi-Wan Kenobi“ vraća omilejnog karaktera, za koga se deluje da nikada nije dobio dovoljno prostora, jer je uvek bio po strani i u senci drugih glavnih likova. Ewan McGregor je verovatno i najbolji trenutak, ponekad čak i jedini zbog koga vredi gledati onu trilogiju sa početka milenijuma. Opaske da je samo jedan Obi Wan i to je Alec Guiness, uz svo dužno poštovanje prema velikom glumcu, Guiness je proveo u ulozi Obi Wana jedva nekih 15 do 20 minuta, i cela popularnost njegove uloge nije samo ono što je pokazao, a ne može se sporiti da je bio dobar, već sve ono što je samo nagovešteno, o veličini i snazi tog karaktera. Percepcija lika Obi Wan Kenobija je slična i percepcji Star Wars univerzuma, sama ideja o njemu, i sve ono što ljudska mašta može da smisli na osnovi premisa datih u onih devet filmova je daleko bolje i veličanstvenije od dobrog dela onog što smo mogli da vidimo u filmovima, serijama, igrama, stripovima i svemu ostalom što pripada dalekoj galaksiji.

Obi-Wan Kenobi“ može poslužiti kao spona između „Revenge of The Sith“ i „A New Hope“. Kvalitet i celokupni značaj ove tv serije u Star Wars univerzumu ponajviše leži na Ewan McGregoru, i on je to ponovo majstroski izneo. Obi Wana nalazimo deset godina nakon pada džedaja, kao jednog poptuno slomljenog i razočaranog čoveka. Sve u šta je verovao i borio se poptuno je nestalo, i njegov jedini cilj u životu je da pazi na malog Luka Skywalkera. U jednoj takvoj situaciji, njemu se obraća za pomoć Senator Organa (Jimmy Smiths), kome su inkvizitori oteli ćerku Leiu. Ubrzo saznajemo da je motiv hvatanje Obi Wan Kenobija, kao jednog od glavnih preostalih simbola džedaja, a ujedno i obsesiju Dartha Vedera.