The Shins - Heartworms [2017]

The Shins
Heartworms
Columbia / 2017
7.5
7

U karijeri koja traje nešto više od dve decenije The Shins su objavili 5 studijskih albuma, ali su naklonost publike zaslužili sa svoja prva dva izdanja: „Oh, Inverted World“ (2001) i „Chutes Too Narow“ (2003). Već tada su, pre svega kvalitetom, sami sebi podigli lestvicu veoma visoko, i sa svoja sledeća tri albuma su bili veoma blizu granice koji su sami sebi postavili.

The Shins nisu menjali mnogo u svom zvuku tokom svoje karijere. Doduše, u bendu je ostao samo James Mercer kao jedini od originalne postave, koja je stvorila  prva tri albuma. Nakon raspuštanja benda 2008. Mercer je postao svojevrstan „one man band“, i 2012. godine objavio je, sada sa novom postavom veoma dobar „Port of Morrow“.  Pet godina kasnije Mercer se ponovo vratio na scenu albumom „Heartworms“.

Po prvi put nakon debi albuma Mercer u potpunosti stoji iza ovog albuma od komponovanja svih pesama do produkcije albuma. „Heartworms“ je dokaz da Mercer nije izgubio ništa od svoje kreativnosti i istančanog osećaja za lepe melodije.

Album otvara odlična „Name for You“, oda trima Mercerovim ćerkama, ima sve elemente najboljih The Shins pesama, savršene harmonije otpevane karakterističnim Mercerovim vokalom. Ni na ostalim pesmama Mercer ne odstupa previše od prepoznatljivih obrazaca, jedino što možemo razlikovati, od pesme do pesme, jeste blaga raznolikost žanrova i instumenata koje uspeva da ukalupi u dobro proverene šablone.

Mildenhall“ je u osnovi country pesma, „Painting a Whole“ ima elemente psych-rocka, dok je „Fantasy Island“ prava pesma za lagano opuštanje u toplo letnje veče.

Iako Mercer i The Shins nikada na poslednja tri albuma nisu dostigli kvalitet prva dva, nisu bili daleko od tog cilja. „Heartworms“ je samo potvrda da prva dva albuma nisu slučajnost i da možemo da se nadamo da nas u budućnosti očekuje još muzike The Shins i Jamesa Mercera.