Baltasar Kormákur, Baldvin Z, Börkur Sigthorsson, Óskar Thor Axelsson
Sigurjón Kjartansson, Clive Bradley
Iceland
Islandski
8,5
8

Islandska tv serija “Trapped” (Ófærð) je još jedno odlično ostvarenje u žanru nordic noira, koje smo imali prilike da gledamo poslednjih godina. Koautor i jedan od režisera je Baltasar Kormákur, posle uspeha filma “Everest”, oprobao se i na televiziji u ovoj misteriji dostojnoj jedne Agate Kristi.

Priča je smeštena u jedan mali i miran ribarski gradić na obali Islanda. Glavni lik je Andri, lokalni šef policije koga glumi Olafur Darri Olafsson. Nad gradom se nadvija jaka snežna oluja kada lokalni ribarski brodić iz zaliva izvuče ostatke ljudskog tela, tačnije trup bez glave i udova. Kormákur je u potpunosti iskoristio prednosti koje mu je davala ovakva lokacija, uz odličnu fotografiju i ledene i divlje pejzaže ovog izolovanog mesta,  uspeo je da stvori jak utisak kalustrofobije. Sa monstruoznim ubicom na slobodi, meštani su zarobljeni, sa jedne strane ledenim okeanom a sa druge visokom, zavejanim planinskim lancem. Osećanje potpune konfuzije i dezorjentisanoti pojačava se još scenama snežne oluje koja divlja svuda okolo i stvara konstantni osećaj napetosti u prvih nekoliko epizoda.

Vremenom, kako lokalna policija, koja se sastoji samo od tri osobe, polako stavlja stvari pod svoju kontolu, priča kreće drugačijim tokom. Klupko misterije se polako odmotava, samo da bi podizalo nova pitanja, koja ni za jedan trenutak ne dopustaju da tenzija koja postoji od samog početka izgubi na snazi.

Olafurova gluma, kao i pojava je upečatljiva kao i prizori divljih pejzaža Islanda. Njegov lik, Andri, pored zločina mora da se bori i sa porodičnim problemima. Nekada veoma perspektivan policajac u predstonici, posle neuspešnog slučaja i skandala povlači se  u mali uspavani ribarski gradić, čijim se sitnim problemima bavi do ovog zločina. Od trenutka kada ugleda telo u njemu se budi potpuno druga osoba, ona koja je dugo bila potisnuta osećanjem krivice i neuspeha iz prošlosti.

Kao i u najboljim krimi romanima i filmovima, znate da je krivac neko od likova sa kojima vas priča upoznaje. Nije bas teško prepoznati ko su u celoj priči glavni smutljivci ali da li su oni i krivci, otkrićete to tek na kraju.

I kao što je veliki Artur Conan Doyle napisao u jednoj svojoj pripovetci o Šerloku Holmsu,  mirna i izolovana mesta su strašnija od zabačenih mračnih sokaka velikih gradova, jer je zlo sakriveno duboko u njima pod maskom uspavane idile.  Za sve ljubitelje skandinavskih serija “The Killings” i “Bron/Broen” ali i “Fargo” i “True Detective” ovo je tv serija u kojoj ćete uživati od početka do kraja.