Sezona 1-2
BBC / 2023
Gilles Bannier, Jack Casey, Declan Lawn, Adam Patterson
Declan Lawn, Adam Patterson
8.0
8

Otkako je televizije snimaju se serije o policijskim snagama i njihovom životu. U moru tih sadržaja o njujorškim plavcima i sličnim odredima više je teško pronaći što od toga vrijedi gledati, no serija čija je radnja smještena u sjevernoirsku prijestolnicu Belfast svakako zaslužuje pažnju. "Blue Lights" dogurala su do druge sezone, a fina je to kombinacija klasične policijske serije i socijalne drame s dobrim likovima u kojoj samo okruženje igra iznimno važnu ulogu. Iako je prije više od dva desetljeća potpisan mir u Sjevernoj Irskoj između rojalista i republikanaca, ta sektarijanska napetost i dalje se osjeti. Grad je doslovno i dalje podijeljen na kvartove u kojima žive katolici ili protestanti koji međusobno i dalje imaju jako malo dodirnih točaka.

Iako su (gotovo) svi koji su sudjelovali u nasilju tijekom famoznih "Troubles" dobili amnestiju, nekadašnji paramilitarni zapovjednici i dalje su važne figure. Kada je taj prljavi građanski rat završio, vidjet ćemo ovdje, mnogi od njih su postali klasični kriminalci, gangsteri i dileri koji i dalje pod kontrolom drže pojedine dijelove grada i ondje dilaju drogu i iznuđuju. Policajcima su nerijetko ruke potpuno vezane jer vidjet ćemo u "Plavim svjetlima" odmah na početku da se oni uopće i ne smiju miješati u neke ozbiljnije poslove. Postoje tu razne tajne službe koje prate sve te nekadašnje članove paramilicija, nadziru ih pa i prešutno dozvoljavaju kriminalne aktivnosti pod uvjetom da nema nasilja i krvoprolića.

I situaciju ovdje pratimo iz perspektive troje policajaca koji su stigli na probu u policijsku postaju u središtu Belfasta. Jedna od njih je Grace Ellis (Sian Brooke), Engleskinja u ranim četrdesetima koja je prethodno bila socijalna radnica, a propitkuje ona je li donijela dobru odluku promijenivši posao. Annie Conlon (Katherine Devlin) je mlada katolkinja koja će se vrlo brzo naći na listi za odstrijel tih mračnih podzemnih sila, dok je Tommy Foster (Richard Braniff) mladi idealist koji nije ni svjestan u što se zapravo upustio. Čekaju ih ondje iskusni policajci i ti novaci odmah će biti upareni s nekim od njih, Tommy s Gerryjem (Richard Dormer), Grace sa Steviem (Martin McCann) i to u trenucima kada nekadašnji republikanski warlord, a sada kriminalac pokušava proširiti svoje djelovanje. U drugoj sezoni ćemo pak pratiti sukob u rojalističkom kriminalnom podzemju, a sve što se tiče tih opasnih radnji vezanih uz kriminalne organizacije za te policajce je "Out of Bonds" ili iznad njihove nadležnosti postupanja.

No, problemi će nastati jer će previranja u tim kriminalnim organizacijama utjecati i na povećanje nasilja na ulicama i problema među ljudima. Očito je policajcima da se nešto opasno događa u pozadini, no ruke su im doslovno vezane. Prikazuje ova serija na iznimno kompleksan način kako izgleda život u Belfastu i kako ljudi i dalje ondje žive dobrim dijelom u strahu dok su ratne traume i dalje duboke i stvaraju razdor među ljudima. Gotovo pa tamo nema osobe kojoj netko nije stradao u tim užasima, a iako je potpisan mir, osjeća se da ništa tu nije riješeno, već je gotovo gurnuto pod tepih i čeka se kada će ponovno nešto eksplodirati.

Jedan od jakih aduta ove serije su i likovi koji su jako dobro izgrađeni i zaokruženi te možemo shvatiti njihove probleme i ono što ih muči i pokreće. Duhovi građanskog rata tu i dalje kao da lebde iznad grada, a pitanje je li uopće interes da se sazna prava istina o tim mračnim vremenima građanskog rata. Ipak, u prvom planu su upravo policajci i kako se oni nose s tim nimalo jednostavnim poslom u kojem su svjesni da ne mogu skoro ništa promijeniti, već im je zadaća doslovno držati situaciju pod kontrolom. Bijesni su oni i ogorčeni što su im ruke vezane, malo je ljudi i u kroničnom su nedostatku radne snage sposobne za taj delikatan posao. Moraju oni istovremeno biti i policajci, bolničari, psiholozi i savjetnici koji paze da nasilje ne eskalira.