High Country [2024]

High Country
Binge / Showcase / 2024
Kevin Carlin, Beck Cole
Marcia Gardner, John Ridley
Australija

Iako se tehnički ili geografski ne bi mogla smestiti u nordic noir žanr, australijska serija „High Country“ u sebi nosi one najbolje aspekte pomenutog žanra. Kao i većina ostvarenja nordic noira koje često istražuju mračne tajne malih zajednica "High Country" nudi jedinstveni pogled na ruralnu Australiju kroz prizmu misterije i trilera i koristi moćni i veličanstveni pejzaž Viktorijskih Alpa kao pozadinu za priču o nestanku, ubistvima i intrigi.

Kao i mnogi skandinavski trileri, serija koristi surovu prirodu kao ključni element atmosfere i narativa. Izolacija i prirodna lepota Viktorijskih Alpa podsećaju na snene, hladne pejzaže Skandinavije, gde priroda igra vitalnu ulogu u stvaranju napetosti i osećaja izolacije. "High Country" istražuje duboke psihološke slojeve svojih likova, naglašavajući unutrašnje borbe i moralne dileme u surovom okruženju.

Priča prati detektivku Andreu (Andie) Whitford, koju tumači Leah Purcell, dok se suočava sa serijom misterioznih nestanaka u malom gradiću Broken Ridge. Andie, koja dolazi iz velikog grada, unosi svežinu i odlučnost u zajednicu opterećenu tajnama i sumnjom. Misterija nestalih osoba brzo prerasta u složenu mrežu zločina, uključujući ubistva i prevare, čineći svaki korak njene istrage sve opasnijim.

Jedna od ključnih snaga serije je njeno vešto tkano narativno platno, gde se svaka epizoda bavi novim slojem zagonetke. Tenzija se gradi polako, ali neumitno, kroz pažljivo osmišljene zaplete i karakterizaciju likova. Glavni osumnjičeni, bivši učitelj Damien Stark (Henry Nixon), koji tvrdi da ima psihičke vizije, unosi dodatnu dimenziju neizvesnosti i intrige, što doprinosi atmosferi nepovjerenja koja prožima seriju​.