The Unlikely Pilgrimage of Harold Fry
Entertainment One / 2023
Hettie Macdonald
Rachel Joyce
7.5
7

Legendarni britanski glumac Jim Broadbent po običaju briljira u pomalo populističkoj drami, jednom od onih filmova koji neskriveno podilaze ukusu publike i pokušava biti inspirativan. I premda mi takvi filmovi u pravilu strašno idu na živce, ne može se poreći da je "The Unlikely Pilgrimage of Harold Fry" emotivna, topla i dirljiva drama o penzioneru koji će krenuti na put iskupljenja. Iskusna televizijska redateljica Hettie Macdonald je po istoimenom romanu Rachel Joyce snimila sentimentalnu melodramu, pravi tearjerker, humanističku dramu o okajanju, žrtvi i traumi.

Broadbentov Harold je umirovljenik koji sa suprugom Maureen (Penelope Wilton) živi tipični usamljenički umirovljenički život u mjestašcu na samom jugu Engleske. Odmah na početku Haroldu će stići pismo od stare kolegice s posla koju nije vidio valjda više od 25 godina i koja je sada u hospiciju u mjestu na krajnjem sjeveru Englesku. Kad čuje da je Haroldu stiglo pismo od Quennie, Maureen uopće nije sretna i čini se u tim trenucima da bi to mogao biti film na tragu ipak boljeg "45 Years", no ovo ipak nije ni izbliza tako suptilno. Zbunjeni i potreseni Harold staroj prijateljici će napisati pismo i krenut će ga baciti u poštanski sandučić, a prije nego što se uopće i snađe, pretvorit će se on u svojevrsnu penzionersku verziju Forresta Gumpa.

Krenut će on pješke na hodočašće dugo gotovo 800 kilometara kroz cijelu Englesku kako bi osobno dostavio pismo staroj prijateljici pošto će postati uvjeren da će Queenie živjeti sve dok on hoda. Putem će Harold susretati brojne ljude koji će mu obično pomagati (ljudi su uglavnom dobri i nježni, reći će mu netko tijekom puta), nakon nekog vremena postat će on i fenomen i za njegovo hodočašće pročut će se cijelom zemljom te će za njim krenuti brojni sljedbenici. Za to vrijeme Maureen će postajati sve frustriranija i zabrinutija za Harolda, strahujući ne samo što će mu se dogoditi, već ćemo ubrzo shvatiti da je njihov odnos bio sve samo ne idiličan.

Od samih početaka Haroldovog hodočašća kroz povremene flashbackove dobivat ćemo uvid u njihov odnos, a relativno rano saznat ćemo i da oni imaju sina. Saznat ćemo i koja je zapravo bila uloga Queenie u Haroldovom životu, a naravno da je pozadina tog hodočašća srcedrapateljska i potresna. I premda je cijela priča o tome da starac od kojih 80 godina propješači cijeli Englesku u nekim starim cipelama, bez karte i bez ikakve rezervne opreme urnebesno neuvjerljiva, film je to koji ionako igra na emocije gledatelja. I u tome "The Unlikely Pilgrimage" svakako uspjeva jer film je to kao stvoren za široke mase, topla i emotivna drama koju je teško ne voljeti, ponajviše zahvaljujući dobrom, starom Broadbentu.