Furiosa: A Mad Max Saga [2024]

Furiosa: A Mad Max Saga
Warner Bros. Pictures / 2024
George Miller
George Miller, Nick Lathouris
Australia / USA

Mad Max“ zauzima posebno mesto kod svih ljubitelja filmske umetnosti koji su odrastali 80ih godina. Kako je, očigledno Holivudu ponestalo svežih ideja navikli smo da od početka ovog veka sve češće potežu sa čačkanjem po zaostavštini velikih filmskih ostvarenja iz prošlog veka.

Svedoci smo da su mnogi od tih pokušaja neslavno prošli pre svega, jer su esenciju onoga što je ta dela činilo jedinstvenim, pokušavali da ukalupe o neke moderne woke/pc tokove što nikako nije dalo dobre rezultate. „ Mad Max: Fury Road“ nije bio takvo ostvarenje. Zadržao je veliku dozu surovosti i visoko oktanske akcije, kakva se samo i mogla očekivati od Georgea Millera. Sa njegovim novim filmom "Furiosa: A Mad Max Saga" glavno pitanje je, da li ova franšiza može preživeti bez Mad Maxa, i odgovor je jasno – DA.

U epskom univerzumu "Mad Maxa", film "Furiosa: A Mad Max Saga" donosi nam svež vetar i eksploziju adrenalina kakvu samo George Miller može da kreira. Priča prati mladost jedne od najintrigantnijih figura iz "Fury Road" - Imperatorice Furiose. Od samog početka, film nas uvlači u postapokaliptični svet prepun haosa, nasilja i neprekidne borbe za opstanak.

Za razliku od “Fury Road”, čija je radnja bila smeštena u period od 36 sati, “Furiosa” se proteže na 15 godina, dajući priči epsku atrmosferu. Film je podeljen u pet poglavlja, svako sa evokativnim naslovima, što pomaže u održavanju narativne strukture koja je i ekspanzivna i epizodna. Radnja prati mladu Furiosu, koju u početku glumi odlična Alyla Browne, koja kidnapuju iz skrivene enclave i od tog tremutka kreće njena borba sa opasnostima surove pustare na njenom putu kući. Ovo putovanje je dovodi u sukob i nevoljno partnerstvo sa raznim likovima, poput  pretorijanaca Jacka (Tom Burke) i haotičnog Dementusa (Chris Hemsworth).