Sezona 1
Apple TV + / 2024
Cary Joji Fukunaga, Anna Boden, Ryan Fleck
John Orloff, Joel Anderson Thompson, Donald L. Miller
9.0
9

Prva pomisao na seriju o Drugom svjetskom ratu za mnoge je vjerojatno "Band of Brothers", remek-djelo nastalo u produkciji Stevena Spielberga i Toma Hanksa. Isti dvojac kasnije je izbacio i seriju "Pacific" u kojoj smo pratili sudbinu američkih marinaca na pacifičkom bojištu, a Hanks i Spielberg izvršni su producenti i ove briljantne mini-serije koja nas vodi u to strašno vrijeme II svjetskog rata. Samo što sada pratimo sudbinu američke avijacije i to na naracijski i stilski gotovo identičan način kao što su se odvijale prve dvije serije. Od samih početaka i ulaska Amerike u rat te priprema budućih avijatičara za zadatke koji ih očekuju pa do ratnih aktivnosti sve do kraja rata.

Kreatori ove serije su John Shiban i John Orloff koji je bio i jedan od scenarista "Band of Brothers", a "Masters of the Air" su snimili prema istoimenom romanu ratnog povjesničara Donalda L. Millera. Njegove knjige bile su temelj i za seriju "Pacific", a ovo je vjerojatno najbolji sadržaj koji smo ikad imali priliku gledati o avijaciji u II svjetskom ratu. Iznimno je to kvalitetna produkcija, a scene avionskih borbi između Amerikanaca i njemačkog Wermachta su senzacionalne. Nevjerojatno uvjerljive i realistične i uz njih shvaćamo koliko je to zapravo bilo nevjerojatno opasno. Jer ne samo da je velika većina tih ratnih aviona i bombardera srušena, već je sudbina onih koji nisu poginuli na licu mjesta tih okršaja obično bila zarobljeništvo u njemačkim logorima.

Priču o američkoj avijaciji u II svjetskom ratu pratimo kroz 100. bombardersku diviziju i preko likova koji su temeljeni na stvarnim ljudima. Glavni junaci su mladi avijatičarski časnici i piloti bombardera John Bucky Eagan (Callum Turner) i Gale Buck Cleven (Austin Butler), dvojica najboljih prijatelja koji će od početka rata sudjelovati u misijama bombardiranja strateških nacističkih ciljeva. Vidjet ćemo kako su u početku Britanci i Amerikanci imali posve različite pristupe u bombardiranju jer dok su Britanci napadali po noći i bombardirali neselektivno, Amerikanci su na misije išli danju i pokušavali što preciznije pogoditi specifične ciljeve.

I dok su oni kretali na misije s teškim i velikim bombarderima, čekali su ih mali i brzi njemački lovci koji su im nerijetko nanosili ogromnu štetu, a osobito im je zadovoljstvo bilo rešetanje padobranaca koji su se pokušavali spasiti iz raznesenih aviona. No, ne pratimo tu samo sudbinu Bucka i Buckyja, već imamo tu zaista puno likova od kojih mnogi neće uspjeti dočekati kraj rata. Dok su neki od njih također piloti bombardera, neki poput pukovnika Crosbyja (Anthony Boyle) su navigatori. Očigledno je kako su autori ove serije do u detalja proučili taktiku avijacijskog ratovanja za vrijeme II svjetskog rata, a shvatit ćemo kako je svaki odlazak na misiju svojevrsna kocka i nitko nije siguran da će se vratiti.

Vidjet ćemo i kako će rat prolaziti da će Amerikanci ostajati bez iskusnih pilota, navigatora i ostalih članova posade i da će redove morati popunjavati prvo s golobradim mladićima, potom i crncima. Vidjet ćemo kako će izgledati životi onih čiji će avioni biti srušeni jer nakon što će se situacija u ratu početi okretati i nakon što postane očito da Hitler gubi te krenu saveznička bombardiranja njemačkih gradova, tamošnje stanovništvo će upravo savezničku avijaciju najviše mrziti i za svoju nesreću kriviti njih, a ne svog pomahnitalog Führera. Vidjet ćemo kako će izgledati život zarobljenih američkih pilota u njemačkim logorima, kako su izgledale misije izvlačenja savezničkih pilota s okupiranih teritorija. Shvatit ćemo kako je II svjetski rat bio prvi rat u kojem je avijacija odigrala ogromnu ulogu i pitanje je kakav bi bio konačni ishod i koliko bi rat duže trajao da saveznici nisu odnijeli pobjedu i u zraku. Briljantna serija koja sigurno neće razočarati one koji vole kvalitetne, uvjerljive i realistične sadržaje o II svjetskom ratu.

Recenzija filma preuzeta sa GamBeeFilmTvKnjiževnost.