Sezona 4
HBO / 2024
Issa López
Nic Pizzolatto, Issa López
8.5
8

Letvicu koju su s prvom sezonom "True Detective" podigli Nic Pizzolatto, Cary Joji Fukunaga, Matthew McCounaghey i Woody Harrelson nemoguće je dostići. Ta osmodijelna mini-serija gotovo pa je savršena i malo televizijskih sadržaja s njom se uopće može mjeriti, no time si je autorska ekipa stvorila i probleme jer morali su biti svjesni da sličan uspjeh neće moći ponoviti. Druga sezona bila je veliko razočaranje, treća u kojoj se kopirao originalni koncept bila je bolja, a u četvrtoj sezoni koncept je teg naizgled bitno promijenjen. Umjesto Pizzolatta, showrunnerica je sada Meksikanka Issa Lopez kojoj je "True Detective: Night Country" bio i prvi sadržaj koji je radila na engleskom i u Americi.

Uspoređivanje s originalnom sezonom je potpuno deplasirano pa se time i neću baviti, no Lopez je serijalu donijela neki novih duh, stil i štih, a opet sačuvala mističnost, misterioznost pa i natruhe nadnaravnog koje su lebdjele nad prvom sezonom. Shvatit ćemo do kraja da je sve tu prepuno referenci na originalnu sezonu, a kako vrijeme prolazi, shvaćamo da tu ima sve više sličnosti i po radnji, likovima, ali i po nekom patosu. No, gledajući prvu epizodu četvrte sezone (šest epizoda umjesto dosadašnjih osam) imao sam dojam da bi to sada mogao biti miks True Detectivea, Thinga i Twin Peaksa. Posebno jer se radnja događa u malenom mjestu na Aljasci okovanom snijegom i to taman uoči Božića kada je počela polarna noć.

Iako ovaj puta nemamo radnje u više vremenskih razdoblja, neki događaji iz prošlosti bitno su utjecali na odnose među protagonistima. A sve kreće kada će osam znanstvenika stacioniranih u istraživačkom centru pokraj gradića Ennisa jednostavno nestati. Šefica lokalne policijske stanice Liz Danvers (Jodie Foster) pronaći će u centru tek odsječeni ljudski jezik za koji će se ispostaviti da pripada lokalnoj aktivistici, indijanki Annie koja je ubijena prije šest godina. Taj slučaj nikad nisu uspjeli razriješiti, a to je dovelo do razlaza između Liz i policajke Eve Navarro (Kali Rais), također indijanke koja upravo Liz krivi zbog toga što se nije riješio taj zločin.

A kako će krenuti istraživati nestanak znanstvenika, vrlo brzo će shvatiti i da je ranije ubojstvo nekako povezano. Pokazala se ta izolirana Aljaska kao sjajno okruženje za ovaj mračni (i doslovno) triler nad kojim opet kao da lebde neki duhovi, demoni iz nekih predaja lokalnih indijanaca. I među svim likovima postoji neka prošlost odnosa, a svi oni nekako su ogorčeni, bijesni, cinični, vjerojatno i zato što su ondje završili, ali i zbog tragedija koje su proživjeli ranije. Tu je i policajac Hank Prior (John Hawkes), razočarani tip koji se ponaša kao da mu je dosta svega, a smeta ga što je njegov sin Peter (Finn Bennett) pouzdan zaposlenik Liz koju ne podnosi. Tu su i njihovi osobni problemi jer Evina sestra je psihička bolesnica, a Lizina pokćerka Leah je problematična tinejdžerica koja je ujedno i glasna prosvjednica protiv lokalnog rudnika.