Sezona 1
Paramount + / 2023
Christina Alexandra Voros, Damian Marcano
Terence Anthony, Chad Feehan
6.5
6

U trenucima kada se pojavio, Taylor Sheridan bio je mi jedan od najzanimljivijih novih autora u američkom filmu. Od scenarija za "Sicario" i "Hell or High Water" pa preko "Wind River" koji je sam režirao. Potom je osmislio seriju "Yellowstone" koja mi je u početku i bila zanimljiva i nastavak tog modernog prikaza američkog zapada u iznimnom neowestern stilu. No, nakon nekog vremena odustao sam od gledanja serije s Kevinom Costnerom koja se gotovo pretvorila u sapunicu kojom se promiču neke konzervativne vrijednosti koje me inače užasno iritiraju. Od "Yellowstonea" duh Taylora Sheridana kao da je posve zagadio taj dio američke televizije i štancaju se tu bezbrojne serije koji su ili spin-offovi "Yellowstonea" ili su banalne mačističke serije kao recimo "Mayor of Kingston" ili "Tulsa King".

Ne znam što sam očekivao od još jedne Sheridanove western serije, no vrlo brzo se ispostavilo da je "Lawmen: Bass Reeves" još jedan od njegovih tipičnih štancerskih generičkih sadržaja. Iako je glavni showmen izvjesni Chad Feehan, osjeti se tu previše kontaminirani Sheridanov duh. Inicijalno je "Lawmen" trebao biti još jedan spin-off "Yellowstonea", no kasnije je odlučeno da će ići kao zasebna serija, a pratimo tu priču čovjeka po imenu Bas Reeves, bivšeg crnog roba koji će kasnije postati prvi zamjenik šerifa zapadno od Mississippija. Pa iako ideja o seriji o takvom čovjeku zvuči zaista fascinantno i to me uostalom u početku i zaintrigiralo oko ove serije, izvedeno je to dosta slabo, u najboljem slučaju osrednje.

Iako je okruženje prikazano kvalitetno, likovi su ostali dosta neizgrađeni. Pogotovo sam Bass Reeves kojeg je utjelovio David Oyelowo i njega se pokušava prikazati kao nekakvog pravednika. Čovjeka kojem smeta što stari sudac (Donald Sutherland) na vješala pošalje praktički svakog prijestupnika kojeg mu Reeves dovede, a istovremeno i on sam iste takve tamani kao muhe.

Prva epizoda u kojoj Bassa upoznajemo za vrijeme građanskog rata i kasnijeg bijega na indijanski teritorij, zapravo mi je bio i najzanimljiviji dio cijele serije. Kasnije sve to postaje dosta repetitivno. U svakoj epizodi događa se gotovo isto i on hvata nekakve lopove i dovodi ih sucu ili ih ubija dok razmišlja kako ubijanje nije rješenje. Baš sve je tu prikazano dosta šablonski, stereotipno i to me najviše smetalo kod ove serije.

Recenzija filma preuzeta sa GamBeeFilmTvKnjiževnost.