The Marsh King's Daughter
Lionsgate Films / 2023
Neil Burger
Elle Smith, Mark L. Smith, Karen Dionne
6.0
6

Samo nekoliko mjeseci nakon ipak boljeg "Where the Crawdads Sing", Hollywood je izbacio adaptaciju još jednog popularnog romana o djevojci / ženi koja je odrastala u močvari. No, umjesto u močvarama Južne Karoline gdje se skućila Kya u prvom filmu, mjesto radnje su sada močvare uz velika jezera na sjeveru, negdje u Michiganu, a djevojčicu Helenu (kao odraslu je glumi Daisy Ridley iz Star Wars) upoznajemo kako živi u kolibi usred šume s majkom i ocem. Stari (Ben Mendelsohn) koji sam sebe naziva Kraljem močvare, uči svoju kćer kako preživjeti u divljini. Kako ustrijeliti jelena, kako pronaći špičasti kamen za brisanje guzice nakon sranja kad nemaš toaletnog papira i slično što već rade ti ljudi koji preživljavaju po divljini.

No, vrlo brzo film koji je Neil Burger (Iluzionist, Limitless, Divergent) snimio prema istoimenom bestseleru Karen Dionne, dobiva mračni twist. Kralj močvare je zapravo oteo Heleninu majku, a djevojčica je i ne znajući provela djetinjstvo u zatočeništvu.

Nakon što ga policija uhvati i smjesti u zatvor na doživotnu robiju, putujemo dvadesetak godina u budućnost. Helena je već odrasla žena u radnim tridesetima, udana je, a i sama ima kćer. O svojoj prošlosti baš i ne govori, no kao što to obično biva u ovakvim filmovima, prošlost će je sustići kada Kralj močvare pobjegne iz zatvora. Iako prve informacije govore da je stari poginuo, Helena je sigurna da je i dalje živ i da dolazi po nju, a kako bi ga pobijedila morat će se prisjetiti svega što ju je naučio kada je bila djevojčica.

Odlučio se Burger za neki čudni lirski pristup i izričaj, baš na tragu "Where the Crawdads Sing", uz konstantne flešbekove u Heleninu mladost, a iako je okupljena tu sasvim solidna glumačka ekipa (tu su i Garrett Hedlund kao Helenin muž te Gil Birmingham kao policajac koji je uhvatio starog), ostalo je to dosta nedorečeno. Na trenutke djeluje to limunadasto kao neka TV dramica za poslijepodnevni termin nakon što se na prvu činilo da će biti još jedna varijacija na temu mračnog "The Room". Potom se čini kao bizarni revenge triler koji i nema puno smisla, a sve vodi neuvjerljivoj završnici koja se pretvara u naganjanje između kćeri i oca po močvarama. Nije to ni drama, ni triler, već nešto između, a opet tako osrednje.