Scavengers Reign [2023]

Scavengers Reign
Max / 2023
Sean Buckelew, Joe Bennett, Charles Huettner
9.5
10

Na pomen animiranih ili crtanih filmova, većina populacije odmah će pomisliti na Disney-eve limunade,  kratke crtaće sa likovima poput Toma&Jerry-ja, Duška Dugouška, Patka Daču itd, ili pak na neke superherojske tinejdžerske papazjanije. Animirani filmovi, posebno oni koji spadaju u kategoriju „adult animated“, i koji svojim temama gađaju publiku u adolescentskom ili zrelom dobu, nekako su, potpuno neopravdano, u senci svih ovih ostalih.

Scavengers Reign“ je upravo jedna takva animirana tv serija.  „Scavengers Reign“ je delo Josepha Bennetta i Charlesa Huettnera i zasnovana je na njihovom kratkom animiranom filmu “Scavengers” iz 2016.godine.

Radnja prati preživele sa medjuzvezdanog teretnog broda Demeter 227, nasukane na nepoznatoj planeti Vesta. Kapsule za spašavanje raštrkane su po neverovatnom ekosistemu, tako da pratimo doživljaje tri grupe preživelih. Sam i Ursula, koji svojim tehničkim veštinama, na početku, osim pukog preživljavanja, pokušavaju da na planetu spuste ono što je ostalo do njihovog broda. U drugoj grupi je Azi i robot Levy, koja je, uz pomoć robota uspela da počne sa uzgajanjem hrane, ali trpi konstantne napade neprijateljski nastrojenjih stvorenja. I na kraju tu je Kamen, za koga ubrzo saznajemo da je egoistični, narcisoidni beskičmenjak, koji nekako uvek uspe da preživi.

Likovi su veoma dobro izgrađeni. Povremeno saznajemo po nešto o njihovom životu, uz flešbekove na period pre nesreće, što nam daje dublji uvid u njihove karaktere i odnos prema novonastaloj situaciji, u kojoj moraju da se bore za svoj život. Ali nisu likovi, niti njihova priča o preživljavanju ono što dominira u ovom ostvarenju.

Svet planete Vesta je tako impresivno zamišljen i animiran da opčinjava gledaoca neverovatnim detaljima i pažljivo izgrađenim ekosistemom.  Predivna 2D animacija je inspirisana delima Moebiusa i japanskog animatora, manga umetnika, i filmotvorca Hayao Miyazaki-ja. Živih je boja i blagih linija što čini da flora i fauna ovog sveta deluje još neverovatnije. Ono što često ume da bude slabost mnogih naučno fantastičnih svetova je da se svodai na ograničen broj bioma ili pak stvorenja u njemu. Ovde je to poptuna suprotnost, stvorenja sa ove planete su toliko neverovatna ali i se ujedno na jedan veoma prirodan i logičan način uklapaju u svet oko sebe.