Justine Triet
Justine Triet, Arthur Harari
Francuska
Francuski
8.0
8

Pomalo iznenađujuće ova je sudska triler - drama ponijela Zlatnu palmu u Cannesu, a film Francuskinje Justine Triet pokazuje da u filmovima ovog žanra još uvijek može biti itekako svježine. "Anatomija pada" kompleksna je kombinacija drama i trilera u kojoj riječ pad ima i doslovno i metaforičko značenje pošto će na optuženičkoj klupi zbog fatalnog pada svog supruga kroz prozor završiti književnica Sandra (odlična Nijemica Sandra Hüller). No, taj pad je i metaforički jer on predstavlja rastakanje i pucanje odnosa između Sandre i njenog muža Samuela (Samuel Theis), također pisca, uoči njegovog stvarnog pada,  a te pukotine s vremenom će izlaziti na površinu.

Čini mi se kao da je Triet i njenom partneru, ujedno koscenaristu Arthuru Harariju (Onoda) kao inspiracija barem dijelom poslužila francusko - američka dokumentarna serija "Staircase". Pratili smo ondje suđenje američkom piscu Michaelu Petersenu optuženom za ubojstvo supruge u bizarnom slučaju njenog pada niz stepenice. Do kraja nam ondje ostaje otvoreno je li on ubio ženu ili ne, a slična situacija je i u "Anatomy of a Fall". Iako se u početku čini da je to klasični nesretni slučaj, kako vrijeme prolazi i kako pobliže upoznajemo slučaj i odnos između Sandre i Samuela, gledatelj počinje sve više sumnjati.

Cijeli film izvanrednom izvedbom nosi Hüller (Toni Erdmann) kao žena koja će se naći usred prave noćne more kad je optuže za ubojstvo supruga. Tim više jer je jedini svjedok cijelog slučaja njihov slabovidni 11-godišnji sin Daniel koji je bez vida ostao nakon nesreće kada je imao četiri godine. Dijelom i zbog toga, relativno uspješna njemačka književnica pristala je na zahtjev svog ne pretjerano uspješnog muža književnika da se iz Londona presele u njegov rodni Grenoble. Ondje su kupili staru kuću izvan grada koju je Samuel planirao renovirati i iznajmljivati je kako bi popravili kućni budžet. No, tijekom izvođenja radova na tavanu, Samuel je pao kroz prozor. Ili se možda sam bacio? Ili ga je netko gurnuo?

Što se zapravo dogodilo i kako je Samuel skončao detaljno će se istraživati u sljedećih gotovo dva i pol sata koliko traje "Anatomija pada". Svaki detalj iz Sandrinog i Samuelovog braka vrlo brzo postat će bitan u sudskom postupku, a svaka prešućena ili zaboravljena sitnica mogla bi prevagnuti na osuđujuću ili oslobađajuću stranu. Činilo mi se da je ovo dijelom i "La verite" punih šest desetljeća nakon originalnog Clouzotovog filma u kojem se lik Brigitte Bardot našao na optuženičkoj klupi dijelom i zbog svoje osobnosti. Tako se i ovdje čini da je Sandra dijelom na optuženičkoj klupi iz istih razloga, a uspijeva se "Anatomy of a Fall" izdići iznad tipične sudske drame, zagrebati duboko u odnose među likovima.