Apple TV+ / 2023
John Carney
John Carney
Irska
7.0
7

Irac John Carney proslavio se početkom stoljeća glazbenom dramom "Once". Doduše, taj je film ubrzo još i više proslavio njegovog sunarodnjaka i glazbenika Glenna Hansarda pa i Čehinju Margetu Irglovu koji su glumili dvoje glazbenika koji se probijaju na dublinskoj glazbenoj sceni. I kasnije je Carney nanizao nekoliko sličnih crowd-pleasera, glazbenih humornih drama poput "Begin Again" i "Sing Street", a u istom tonu i stilu nastavlja on i s "Flora and Son". Osim što je scenarist i režiser, Carney je ponovno i autor glazbe, a ponovno je to šarmantna, topla, emotivna humorna drama s puno glazbe koja se lako zavuče pod kožu.

I ponovno je Carney pogodio s izborom glavnog glumca ili u ovom slučaju glumice pa je tako mladu mamu iz Dublina Floru utjelovila Eve Hewson. Talent za glazbu kod ove mlade glumice sigurno nije slučajan jer je njen otac Bono iz irskog banda U2, a sjajna je ona kao mlada žena koja je rodila kao 17-godišnjakinja, a život joj je potom obilježio niz pogrešnih odluka. Provlači se ona kroz život u siromašnom predgrađu Dublina dok pokušava brinuti za 14-godišnjeg sina Maxa, buntovnog i vječno nezadovoljnog dječaka koji je od potpuno djetinjastog oca Iana (Jack Reynor) povukao talent za glazbu. Ian je nekoć bio član perspektivnog benda, no manjak radnih navika, lijenost i sklonost porocima su ga očito skrenuli s puta i živi on onim tipičnim lowliferskim životom.

Nije da je Flora uzorna majka i ne skriva ona da joj sin nekad ide jako na živce, tim više jer je Max sklon kriminalu i pravi mali delikvent kojem prijeti odlazak u popravni dom. Kako bi pokušala zainteresirati sina i vratiti ga na pravi put, poklonit će mu ona gitaru koju je pronašla na smetlištu. No, problem je što Maxa klasična gitarska glazba baš i ne zanima, već se on interesira za moderne, elektronske, hip-hop zvukove koji nastaju putem računala. Tako će Flora sama početi učiti gitaru i to putem Youtubea i uz pomoć učitelja na daljinu, Jeffa (Joseph Gordon - Levitt) iz Los Angelesa.

I premda se priča tu razvija posve u skladu s očekivanjima, ne može se poreći da je "Flora and Son" još jedan tipični šarmantni carneyevski film. Ponovno je tu muzika sredstvo koje nudi izlaz iz besperspektivnosti tim ljudima sa samog dna društvene kace. I ponovno su likovi dopadljivi. Pogotovo Flora, ona tipična snalažljiva gradska cura koja se uvijek nekako dočeka na noge, brbljava i šarmantna mlada žena koja duhom i humorom pokušava sakriti nesreću i nezadovoljstvo u životu i nemogućnost da jednostavno bude odgovorna majka kakva bi željela biti. Premijeru je "Flora and Son" imao izvan konkurencije u Sundanceu, a riječ je o filmu bez velikih pretenzija kojeg je teško ne voljeti.

Recenzija filma preuzeta sa GamBeeFilmTvKnjiževnost.