Adrift
STX Entertainment / 2018
Baltasar Kormákur
Aaron Kandell, Jordan Kandell, David Branson Smith
7.4
7

Koliko god da je more lepo i da nas vuče da mu se prepustimo, čovek mora biti veoma oprezan kada se kreće po njemu. Mnogi ljudi koji su plovili okeanom nikada se nisu vratili kući, a većina onih koji su preživeli nemoguće situacije, o tome su pričali javno – ili putem knjige ili putem filma ili nečeg trećeg.

Zamislite da plovite morem sa svojim verenikom ili verenicom. Život je savršen: mladi ste i zaljubljeni. Onda zamislite da sve odjednom krene užasno naopako. Povređeni ste, probudite se i otkrijete da vaše voljene osobe više nema. Jezivo, zar ne?

U septembru 1983. godine, Tami Oldham Ashcraft i njen verenik, Richard Sharp, krenuli su jahtom na 4000 milja dugo putovanje od Tahitija do San Dijega. Otprilike na polovini svog putovanja preko Pacifika, naleteli su na Uragan Rejmond, tropsku oluju koja je bila na snazi nekoliko nedelja. Borili su se da kontrolišu jahtu, a Sharp je završio izgubljen u moru. Njegova verenica je imala povredu glave, a jahta je bila teško oštećena, ali je uspela da podesi jedro, a zatim krenula svojim putem – 1500 milja do Havaja. Trebao joj je zapanjujućih 41 dan. Preživela je na puteru od kikirikija. Godine 2002, Ashcraft je napisala knjigu o svom iskustvu, nazvana "Red Sky in Mourning: A True Story of Love, Loss, and Survival at Sea", a 2018. godine film zasnovan na njenoj priči snimio je Baltasar Kormákur, iskusni islandski reditelj, scenarista, producent i glumac. Kao i knjiga, film "Adrift" nije samo priča o preživljavanju, već i ljubavna priča.

U ovoj filmskoj priči, američka glumica Shailene Woodley glumi Tami Oldham, dok britanski glumac Sam Claflin glumi Richarda Sharpa. Njih dvoje će se sresti na Tahitiju, a pošto je on vlasnik jahte koji želi da plovi po svetu, uskoro će krenuti na putovanje. Njihova ljubavna priča uključuje skakanje sa litica, smeh i ples. Ovo su sve prilično standardne stvari, i oprostive, zaista. Ono što čekamo je oluja.

Kada ih zadesi jaka oluja, desiće se sve što smo rekli na početku teksta. Tami leži povređena u jahti nakon oluje. Kabina je napunjena vodom i otpadom, a Richard pluta u daljini, doduše, još uvek je živ. Odlučna da dođe do njega, ona popravlja jahtu najbolje što može, ispumpavajući vodu iz kabine i popravljajući jedro. Uspeva da dođe do njega i — uz nadljudski napor — vuče povređenog Richarda kroz vodu nazad do jahte. Rebra su mu u lošem stanju, a noga teško ranjena.

"Adrift" se kreće napred-nazad između njihove romanse na Tahitiju i sve strašnije situacije nakon oluje, dok se Tami bori da održi sebe i Richarda u životu. Ona je ta koja donosi odluku da skrene na sever i pokuša da stigne do Havaja, umesto da nastavi put ka San Dijegu. Ona je ta koja deli hranu. Kada se pojave problemi, ona mora da pronađe rešenja.

Kormákur sve to lepo slaže i vezuje do samog kraja, iako bi neke ljude moglo da iznervira kretanje napred-nazad. Glumci su više nego dobri, dok direktor fotografije Robert Richardson, čest saradnik Quentina Tarantina, Martina Scorsesea i Olivera Stonea, radi ogroman posao: česti snimci iz vazduha koji prikazuju jahtu okruženu ogromnim okeanom su jezivi. Ovo mora da je bilo izuzetno zahtevno snimanje za sve uključene, ali svi, a posebno Kormákur, su se dobro pokazali u svemu tome.

"Adrift" tako postaje avantura kojoj se vredi prepustiti, iako je to bolno i emotivno iskustvo gledanja.

Autor: Marko Jovanović