Frankenštajn: Živ je, živ!

Frankenštajn: Živ je, živ!
Autori: Stiv Najls, Berni Rajtson, Keli Džouns
Čarobna knjiga / 2023

ŠTA KAŽE IZDAVAČ?

Šta li se desilo sa Frankenštajnovim čudovištem nakon završetka romana Meri Šeli?

Te teme su se dotakli mnogi autori, ali malo gde je ona lepše i raskošnije obrađena nego u stripu Frankenštajn: Živ je, živ!, u kom pratimo izmučeno čudovište koje samo želi da ga svi ostave na miru. Ono žali zbog svojih dela i preispituje svoje postojanje, ali ma koliko to želelo, nije u stanju da sebi oduzme život. Progonjen vizijama tvorca, monstrum žudi za svršetkom koji nikako da dođe, samo da bi, naposletku, otkrio da i čudovišta mogu posedovati ljudskost!

Stiv Najls i Berni Rajtson u stripu Frankenštajn: Živ je, živ! ne donose toliko stravične prizore, već pre detaljnu studiju jednog od najslavnijih književnih likova i njegov mogući dalji put. Ovo delo nam pokazuje šta je to što nekoga čini čudovištem i mogli biste se iznenaditi onim što ćete otkriti.

Privju, najava i mesto za najpovoljnije naručiti: OVDE.

ŠTA KAŽE GHOUL?

Sve, sve, ali strast!

Elem, mnogi je crtač svoj talenat upošljavao trbuhom za kruhom, ali ne i legendarni Berni Rajtson, jedan od nekolicine najvećih umetnika horor ilustracije i stripa svih vremena. Njegove pulp horor zezalice imate kod Darkwooda u ediciji Jezovnik, a isti izdavač objavio je i novi prevod romana FRANKENŠTAJN koji krase desetine izuzetnih Rajtsonovih ilustracija – rađenih (navodno, besplatno) s ogromnom ljubavlju, posvećenošću i strašću.

Strast koju je uneo u te ilustracije legendarna je i antologijska. Podsetiću vas samo na dve meni najdraže: jedna je čuvenija, jer je melodramatična i spektakularna.

Druga je antipod tome: tiha, mirna, statična (u smislu dešavanja u kadru, u smislu da ne prikazuje neku spolja vidljivu dramu, sukob, makljažu) ali je, zapravo, najbolja ilustracija (sic) alhemije do koje samo najveći mogu dobaciti: da te crne črčkarije na belom papiru nekad, nekako ožive, i onda vas sa crteža opauči ŽIVOT, emocija, duh, strast, i vi pred time ne možete da ne uskliknete: ŽIV JE, ŽIV!