Marlowe
Open Road Films / 2022
Neil Jordan
William Monahan, Neil Jordan, John Banville
6.0
6

Ničim izazvan poznati sjevernoirski filmaš, veteran Neil Jordan (Plačljiva igra, Mona Lisa) odlučio je oživjeti fikcionalnog privatnog detektiva Philipa Marlowea kojeg je u detektivskim romanima još tridesetih godina prošlog stoljeća stvorio slavni američki pisac krimića Raymond Chandler. Ponovno je nakon filma "Michael Collins" Jordan udružio snage sa svojim sunarodnjakom Liamom Neesonom koji je nakon Dicka Powella, Humphreya Bogarta, Jamesa Garnera, Roberta Mitchuma, Elliota Goulda i mnogih drugih uskočio u cipele slavnog detektiva. No, što je najbizarnije od svega, Jordan svog "Marlowea" nije snimio prema nekom od Chandlerovih romana, već po krimi-romanu "Crnooka plavuša" irskog pisca Johna Banvillea koji je od pokojnog kolega očito preuzeo glavnog protagonista.

Glavna misao koja se nametnula uz ovaj neo-noirovski krimić čija se radnja odvija u Los Angelesu 1939. godine, bila je nepotrebno. Djelovao mi je Jordanov "Marlowe" kao epizoda neke televizijske krimi serije koja se emitira subotom ili nedjeljom prijepodne pa iako je očito da je uzor tu bio "Chinatown" Romana Polanskog, ne može se to smjestiti u ovu rečenicu. Puno bolja od ovog "Marlowea" je i serija "Perry Mason" čija se radnja također odvija u Los Angelesu u gotovo istom razdoblju i u kojoj je također ponovno oživljen legendarni fikcionalni istražitelj, ali na puno kvalitetniji i promišljeniji način.

Pokušava se stilom tu pratiti klasični noir, no sve to djeluje tako čudno, usiljeno, natrpano klišejima. Uz to, snimljeno je to nekako suhoparno, falilo mi je tu finoće, šarma, stila i elegancije kakvu su imali recimo "Chinatown" ili Wellesov klasik "Touch of Evil". I sama priča je dosta bezvezna jer ovaj puta očiglednog starog Marlowea koji razmišlja kako je popušio penziju u policiji, angažirat će glamurozna nasljednica oil-barona Clare Cavendish (Diane Kruger) kako bi pronašao njenog nestalog ljubavnika. Iako se na prvu čini da je švaler ubijen jer policiji je dopremljeno tijelo muškarca kojem je auto zdrobio glavu, Marlowe će odmah zaključiti da to nije on. Naravno da će se ispostaviti da ništa tu nije onako kako se čini na prvu, a iako se tu pojavljuje dosta poznatih lica, prvenstveno Jessica Lange koja se za ulogu Clareine mame vratila filmu nakon punih šest godina, izvedeno je to dosta slabo.