Psychedelic Porn Crumpets - Night Gnomes [2022]

Psychedelic Porn Crumpets
Night Gnomes
What Reality? / 2022
8.0
8

Psychodelic Porn Crumpets dolaze iz Perta, u Australiji. Bend pripada australiskoj psihodeličnoj rock sceni poput King Gizzard & the Lizzard Wizzard, Pond ili Tame Impala, i u njihovim pesmama lako je primetiti muzičke elemente i paterne karakteristične za zvuk ove scene. Trenutnu postavu čine pevač i gitarista Jack McEwan, zatim Luke Parish (gitara), Danny Caddy (bubanj), Wayan Billondana (bas) i Chris Young(klavijature).

Članovi benda su se upoznali preko zajedničkog dilera ilegalnih supstanci, i bili su prijatelji godnima pre nego su osnovali bend 2014. godine.  Prvi album „High Viceral (Part One)“ objavili su 2016. godine, zatim „High Viceral (Part Two)“ 2017., „And Now for the Whatchamacallit“ 2019. godine i tek četvrtim albumom „Shyga! The Sunlight Mound“ iz 2021. godine probili su se van granica Australije.

Ove godine krajem aprila objavili su svoj peti album „Night Gnomes“. Album je nastao tokom karantina zbog epidemije virusa COVID-19, koji je  posebno bio rigorozan u Australiji. Ovakva situacija posebno je uticala na McEwingove stihove, kojima je on opisao svoju unutrašnju borbu i trud da shvati šta se uopšte događa u svetu.

Album otvara pomalo atipična pesma za bend „Terminus, The Creator“ kreće psihodeličnim ambijentalnim, na momente neurotičnim tonovima, koji se u drugoj polovini pesme transformišu u psihodelične gitarske rifove, čvrst ritam i distorzirane vokale. „Lava Lamp Pisco“ je muzička teritorija u kojoj se bend najbolje snalazi. Žestoki, distrozirani gitarski rifovi i čvrsta ritam sekcija donose odličan miks psihodelije i stoner rocka u kojoj sve pršti od energije. Pesme koje na albumu „Night Gnomes“ pripadaju onom distorziranom, žestokom delu su i „Bubblegum Infinity“ koju krasi i simpatična pop melodija posebno na vokalu, „Bob Holiday“ i odlična „Acid Dent“, sirovi psihodelični rock australijske pustinje.

Cardinal