Sands of Salazaar [2021]

Sands of Salazaar
Han-Squirel Studio / 2021
7.9
7

Akciona RPG igra "Sands of Salazaar" je čedo nezavisnog kineskog tima Han-Squirel Studio. Nakon izvesnog vremena provedonog u early access statusu, dobila je konačnu verziju negde krajem prošle godine. Mnogobrojne, gotovo jednoglasno, veoma pozitivne recenzije brojnih igrača urodile su uspehom, te je "Sands of Salazaar" dogurala do brojke od milion i po prodatih kopija negde krajem jula meseca, što je veoma dobar uspeh za jednu indie igru.

Da "Sands of Salazaar" nije ni malo naivna RPG igra govori činjenica da već na početku, tokom kreiranja karaktera koga ćete voditi imate ponuđenih 12 klasa od kojih svaka ima svoje specijalnosti i osobine, što je i očekivano klasičnih RPG igara. Ipak pre kreiranja lika postoje dva moda u ovoj igri, Story i Sandbox, s tim što Sandbox je dostupan tek nakon završetka story moda. Ipak, to ne predstavlja nikakav problem, jer u osnovi sve je isto, osim što imate određen narativ koji možete pratiti u story modu.

Daleko istočni koreni ove igre očiglendi su već na samom početku, kroz veoma lep grafički dizajn, koji je očigledno pod uticajem „Dynasty Warrior“, "Final Fantasy" i sličnih serijala video igara. Samo vizuelno podešavanje vašeg karaktera u ovoj igri je daleko od onog na šta smo navikli u visoko budžetnim igrama, ali sa druge strane poseduje neodoljiv šarm i vizuelnu jednistvenost, što samo daje dodatnu draž samoj igri.

Svet igre je ogroman, podeljen na nekoliko kraljestva nastalih raspadom velike imprerije. Odmah na samom početku može se primetiti izvesna sličnost sa igrom Mount & Blade. Na 2D mapi, inače sve u ovoj igri je 2D, sa svojim karakterom možete se kretati gde god poželite. Usput ćete sretati, razne karavane, neprijatelje, nailaziti na naseljena mesta u koje možete ući, ne na način kako je to urađeno u Mount & Blade, već preko određenih prozora i dijalog boksova, pristupiti postojećim lokacijama, poput trgovca (gde možete kupovati i prodavati, oružje, opremu i sve ostalo što pokupite uz put), krčme itd. U krčamama možete regrutovati vojsku ili NPC karaktere sa imenom, prezimenom i određenim setom veština, kao u gore pomenutoj Mount & Blade. I vaši bezimeni vojnici kao i heroji, napreduju tokom vremena zadobijanjem iskustvenih poena.