The Gray Man
Netflix / 2022
Anthony Russo, Joe Russo
Joe Russo, Christopher Markus, Stephen McFeely
5.0
5

Najskuplji Netflixov film svih vremena, akcijski triler čija je produkcija koštala 200 milijuna dolara, pokazao se kao generička akcija kakvu smo vidjeli već valjda tisuću puta. Braća Anthony i Joe Russo proslavili su se snimajući superjunačke blockbustere kao što su "Avengersi" i posve je očito da se u takvim akcijskim spektaklima snalaze izvanredno, no osim po tome što su u sceni jurnjave doslovno uništili pola Praga (fikcionalno, dakako), "The Gray Man" neće se baš ni po čemu pamtiti jer se nimalo ne ističe u moru sličnih filmova. Akcijski je to triler na tragu filmova o Jamesu Bondu, Ethanu Huntu iz "Nemoguće misije" ili Jasonu Bourneu iz svoje franšize, no još slabiji od velike većine tih filmova.

Uz tešku sam muku uspio pogledati ovo do kraja jer film je to u kojem je od samog početka jasno kako će to završiti, a nije baš da me impresioniraju scene jurnjave u autima, eskivaže metaka, iskakanja iz aviona bez padobrana, skakanja iz tramvaja u vožnji pri punoj brzini i uskakanje u auto naravno također pri punoj brzini. Osim radnje i dijalozi su tu potpuno generički i kao da je neki kompjuterski alogoritam ovdje odredio i odlučio što bi to moglo u tim dijalozima biti smiješno i duhovito prosječnom gledatelju ovakvih akcijskih spektakla. A novi akcijski junak ovdje je Ryan Gosling koji u svom standardno prigušenom izdanju vozi kao elitni ubojica za CIA-u Sierra Six.

Njega je dvadesetak godina ranije u zatvoru pronašao jedan od vodećih ljudi agencije Fitzroy (Billy Bob Thornton očigledno odrađuje ulogu i lakoćom podebljava bankovni račun) i ponudio mu slobodu u zamjenu za rad kao elitni ubojica za tajni program CIA-e. Vraćamo se potom u sadašnjost i zatičemo Sierru u Bangkoku gdje on ima zadatak eliminirati sumnjivca koji navodno prodaje nacionalne tajne. No, nakon što se misija pretvori u kaos, Six će shvatiti da je meta bio njegov prethodnik Sierra Four koji je otkrio korupciju novog šefa CIA-e te će svom nasljedniku predati kriptirani stick s dokazima o tome. Naravno da će Sierra Six tada postati nova meta, a valjda sve plaćene ubojice svijeta krenut će za njim nakon što novi šef za eliminaciju elitnog ubojice angažira još jednog vanjskog suradnika, iritantnog Lloyda Hansona u izvedbi kapitena Amerike, Chrisa Evansa.

I nije da očekujem od ovakvih akcijskih spektakla da budu realistični, no ovo je izvan svake pameti pa će Lloydovi plaćenici pokušavajući uhvatiti Sixa doslovno sa zemljom sravniti pola Europe pucajući na sve što im se nađe na putu kao da su u Afganistanu, Iraku ili DR Kongu. Dio radnje odvija se i u Hrvatskoj, točnije na Mljetu gdje djelić od 200 milijuna dolara spičkan da bi se kompjuterski instalirao poznati francuski renesansni dvorac Chentilly. I bez obzira što su braća Russo film nakrcali poznatim licima i što imamo tu i Anu de Armas, Brazilca Wagnera Mouru, Alfree Woodard ili Sheu Whigama u kratkim i besmislenim flešbekovima kao Sierrinog oca, od početka do kraja "The Gray Man" djeluje kao film čija su radnja i likovi sastrugani iz drugih sličnih žanrovskih uradaka.