Star Trek: Strange New Worlds
Paramount+ / 2022
Akiva Goldsman, Maja Vrvilo, Leslie Hope, Dan Liu
Akiva Goldsman, Alex Kurtzman, Gene Roddenberry
8.8
8

Nakon što se 2005 godine emitovala poslednja epizoda tv serije „Star Trek Enterprise“ usledila je pauza od dvanaest godine, tokom koje j,e na momente izgledalo da je sa ovom franšizom gotovo. 2009 godine izašao je reboot film „Star Trek“ , gde smo ponoo mogli da gledamo doživljaje Kapetana Kirka, Spocka i ekipe, Kako su reboot-ovi raznoraznih originala veoma popularni u ovom veku, što bih želeo da pripišem, jednim delom na manjku kreativnosti scenaristima, a sa druge strane veoma lenjoj publici, koja bi radije da raciklira nešto dobro poznato, po ko zna koji put nego da se prepusti nečem novom.

Pa ipak, ma koliko novi serijal filmova bio uspešan, popularnost ostvarenja iz Star Trek univerzuma uglavnom je ležao na tv serijama. I pored svog poštovanja prema Williamu Shatteneru i Leonardu Nimoy-u, smatram da je Star Trek univerzum svoj pik doživeo sa tv serijom "Star Trek: Next Generation“ na čelu naravno sa Patrickom Stewartom kao Jeal Luc Picardom. Usledile su tv serije „Deep Space Nine“ pa „Star Trek Voyager“ i na kraju pomenuti "Star Trek: Enterpise“ sa Scott Baculom.

Upoređujući sve ove serije, sa prva dva originalna serijala, i pored izvesnih dobrih momenata koji su ostvarenja imala, primetan je bio pad u kvalitetu. Negde je problem bio slabiji scenario ili pak manjak ideja, dok je kod, po meni najslabijeg Star Trek tv ostvarenja, Enterprise-a, najveći problem bio u odabiru glavnih glumaca, jer se nesrećni Scott Bacula, nimalo nije snašao u datoj ulozi , nikako nije odavao poverenje ili uspostavljao poštovanje, kako bi to trebalo biti kod jednog kapetana. Čovek je jednostavno delovao toliko zbunjeno i pogubljeno, da ja lično ne bih mu dao ni nacrtanu ovcu da čuva, a kamoli da komaduje posadom od par hiljada ljudi. Ipak mnogo je više razloga zašto je Star Trek franšiza zamrla na tv ekranima čitavih 12 godina, od jedne slabe tv serije.

2017. godine, uz veliko nestrpljenje brojnih Star Trek obožavaoca širom sveta krenula je nova tv serija „Star Trek Discovery“, koja je izazvala oprečne reakcije kod fanova. Iako sam na početku naginjao onoj strani koja tvrdi da je „Discovery“ ono bar podnošljiv uradak, kako su sezone odmicale, a trenutno su na četvrtoj, utisak je bio sve slabiji i slabiji. Mnogo toga škripi kod same ideje ove tv serije, mnogo nelogičnih situacija, ponašanja likova, nešto što se ranije nikada ne bi provuklo, bar ne u recimo „Next Generation“.

„Discovery“ ima svojih dobrih strana, ponajviše što su recimo krenuli u budućnost, nekih 900 od ere Picarda, Kirka i ostalih, što je veoma hrabar potez, jer više ne može da se muze nostalgija gledaoca. To je ujedno i najbolja stvar u celoj tv seriji, koja pored rupa u scenariju pati i od ispod prosečne glume pojedinih glavnih likova a možda i najviše smeta konstantno, grubo i neotesano guranje „woke“ i političkih korektnih stavova na način na koji ni pas s maslom ne bi pojeo.