Manuel Martín Cuenca
Alejandro Hernández, Manuel Martín Cuenca, Félix Vidal
Španija
španski
8.0
8

Nakon mračne, crnohumorne kombinacije satire i trilera "El autor", Manuel Martin Cuenca ponovno je udružio snage s odličnim španjolskim glumcem Javierom Guttierezom (La isla minima). On je u filmu koji mu je donio nagradu Goya za španjolskog glumca godine bio spreman na sve za literarnu slavu. Ponovno je Gutierrezov lik spreman na sve, no u "La hija" ili "The Daughter" ovaj puta nema ništa humornog, duhovitog pa ni ciničnog i ironičnog. Svejedno, i "La hija" se bavi nekim mračnim opsesijama i ljudskim stranama, a i za ovu ulogu Gutierrez je zaslužio nominaciju za španjolskog glumca godine.

Za najboljeg režisera nominiran je i Cuenca koji je i s "La hija" potvrdio da je iznimno kreativan i sposoban redatelj koji majstorski gradi ritam i ugođaj filma, sjajno kontrastira predivne lokacije španjolske provincije s mračnim karakterima i šokantnom pričom. I, što je možda najvažnije, od svega, iz glumaca izvlači najviše što može. Ne samo Gutierrez, već i ostatak ekipe ovdje su briljantni. Gutierrez je Javier, socijalni radnik iz doma za nezbrinutu djecu koji sa ženom Adelom (Patricia Lopez Arnaiz) živi na izoliranom imanju negde u brdima.

Odmah on u uvodnoj sceni kući dovodi 15-godišnju Irene, djevojku koja je prethodno pobjegla iz doma, a ubrzo shvaćamo kakav je plan. Javier i Adela nemaju djece, problematična Irene ostala je trudna s tipom starijim tri ili četiri godine koji je trenutačno u zatvoru. Nakon što Irene rodi, dat će njima dijete, a oni će njoj dati novac i pomoći joj da otputuje negdje daleko.

I činit će se u početku da bi plan mogao uspjeti jer Javieru i Adeli praktički nitko ne dolazi u posjetu, no stari policajac, ujedno Javierov prijatelj počet će istraživati slučaj nestanka djevojke ozbiljnije nego što je Javier to pretpostavljao. I dok Javier pokušava odati dojam da sve drži pod kontrolom i djeluje potpuno smireno, Adela je nemirna, sve očajnija i preplašenija. Situacija će se dodatno zakomplicirati jer će se i Irene početi premišljati oko dogovora i naravno da će se polako sve početi raspadati. Zaista fascinira kako Cuenca suptilno i pametno gradi priču koja kreće nekako smireno, kao da je sve pod kontrolom, a do kraja će se sve oteti kontroli. Tek s vremenom počinju se razotkrivati mračne strane likova i opsesivna potreba da imaju dijete. Iako ne dobivamo uvid u Javierov i Adelin život prije dogovora, jasno nam je da je "dobitak" djeteta možda i jedino što ih i dalje drži zajedno.

I dok oboje u početku djeluju brižno prema Irene i čini nam se da im je zaista stalo do nesretne i naivne djevojke, nakon nekog vremena postaje nam jasno da njih ne zanima ništa osim ostvarivanja svojeg cilja. Samo konačni cilj koji su zacrtali je bitan, a što će se između dogoditi postat će potpuno nevažan i sporedan, a dogodit će se tu svašta. Tako će ljudi koji su početku djelovali kao prosječni, dobri i pošteni s vremenom postati potpuno druge osobe, a i Gutierrez i Lopez Arnaiz su u vrhunskoj formi. Snimio je Cuenca još jedan kvalitetan film, mračnu kombinaciju drame i trilera koja ne zaostaje puno za iznimnim prethodnikom.